Z historie Dne Země
S myšlenkou masového ekologického happeningu přišel senátor Gaylord Nelson (1916-2005), který se dlouhodobě snažil dostat ekologii na stůl politiků a v USA mj. přispěl k zákazu pesticidu DDT či bojového plynu agent orange. V roce 1970 se Nelson spojil s aktivistou Danielem Hayesem, který pak v dubnu zkoordinoval akci tisíců vysokých škol a univerzit ze všech koutů USA, do níž se zapojilo přes 20 milionů Američanů. Happeningům tehdy přála doba - každou chvíli se někde protestovalo proti konzumní společnosti, establishmentu či válce ve Vietnamu. Akce, během níž organizátoři volali mimo jiné po využívání obnovitelných zdrojů energie, recyklování odpadů či odstranění chemikálií ničících ozónovou vrstvu, splnila svůj účel. Již v prosinci 1970 vznikla americká Agentura pro životní prostředí (EPA) a v 70. letech se podařilo prosadit v Kongresu několik ekologických zákonů či výrazných legislativních úprav (například v zákoně o čistotě ovzduší či o ochraně ohrožených druhů). A v roce 1971 se podařilo prosadit tento svátek na půdě OSN, která si ho poprvé připomněla 20. března 1971.
V následujících letech se oslava Dne Země šířila do celého světa. Masového rozměru nabyla v roce 1990, u příležitosti 20. výročí amerického Dne Země, kdy se k oslavě tohoto svátku připojilo na 200 milionů lidí ve 140 zemích světa, včetně Československa, a poprvé se zapojila například i Čína. Globální akce tehdy mimo jiné pomohla připravit veřejné mínění na první Summit Země, který se konal v Riu de Janeiro o dva roky později.
Patronem letošního Dne země je společnost RAJA. Společnost RAJA se vždy snažila o ekologicky odpovědný přístup k podnikání. Podporujeme také naše partnery, aby zaujali stejný přístup. Denně proto podnikáme kroky, které mají pozitivní dopad na životní prostředí. Dobře promyšlená nákupní politika a dobře řízená distribuce nám umožňuje jít příkladem, přizpůsobujeme se a jednáme tak, abychom snížili spotřebu i náš dopad na životní prostředí na minimum, a to na všech úrovních. V současné době má 20 společností skupiny certifikaci ISO 14001 v oblasti životního prostředí.

- provedení všech nezbytných investic na obnovu nebo přizpůsobení svých dodávkových vozidel nejvyšším standardům,
- přizpůsobení a naplánování tras, aby se minimalizoval počet ujetých kilometrů a snížil se tak dopad na životní prostředí.
Digitalizace naší komunikace

snadnou indentifikaci a splňují alespoň 1 z těchto 4 kritérií:
- byly navrženy s ohledem na životní prostředí a mají ekologickou certifikaci
- byly vyrobeny z obnovitelných zdrojů
- snižují množství odpadu nebo spotřeby surovin či energie
- jsou recyklovatelné.
O skupině RAJA
