Pondělí, 30. ledna 2023

Při stavbě okruhu u Běchovic může vzniknout 45 metrů vysoký ochranný val

Při stavbě okruhu u Běchovic může vzniknout 45 metrů vysoký ochranný val

Při výstavbě křižovatky Pražského okruhu u Běchovic by mohl vzniknout až 45 metrů vysoký ochranný val, který by byl porostlý stromy a zelení. Val bude chránit obyvatel před hlukem z plánované dálnice. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. Vzali na vědomí urbanistickou studii výstavby valu od společnosti Satra a také uložili magistrátním úředníkům nechat vypracovat podkladové studie a průzkumy pro zpracování dokumentace pro řízení EIA, které posuzuje vliv stavby na životní prostředí. Úsek Pražského okruhu mezi D1 a Běchovicemi, označovaný jako 511, je investicí státu.

Plocha valu vyplní prostor mezi Českobrodskou ulicí na severu, zástavbou Běchovic na východě a mimoúrovňovou křižovatkou okruhu. Studie počítá s minimální výškou 25 metrů a maximální 45 metrů. Na jednání s místními obyvateli byla zvolena na jejich popud maximální výška. Na valu má na přání lidí vzniknout lesopark, jehož druhová skladba bude předmětem dalších jednání, neboť je důležité zajistit vodu, ale rovněž to, aby val nezačal po čase podléhat erozi a nerozpadal se.

Kromě lesoparku mají na vrcholu pětačtyřicetimetrového valu vzniknout také cesty pro pěší, cyklostezky a dominantu by pak mohla tvořit rozhledna a vzniknout sad. Cílem všech úprav je začlenit val do krajiny tak, aby v ní nevytvářel cizorodý prvek.

Pozemky, na kterých val vznikne, patří státu prostřednictvím jeho firmy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a hlavnímu městu. Praze patří 17,7 hektaru půdy a ŘSD 12,6 hektaru. Z pohledu katastru sice nejde o ornou půdu, nicméně na daném území bude muset být sejmuta ornice. Ještě před zahájením stavby pak bude muset být mimo jiné upraveno podloží.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je zhruba polovina. Chybí úseky 511 na jihovýchodě a 519 na severozápadě mezi Suchdolem a Březiněvsí. Pokud půjde vše dobře, ŘSD chce v případě části mezi D1 a D11 začít stavět v příštím roce a hotovo by mohlo být v roce 2025. V případě druhého chybějícího úseku by se mohlo začít stavět v roce 2024, nebo 2025.

Zdroj:ČTK
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
Electrolux - domácí spotřebiče
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů