Ve čtvrtek 23.března došlo k dohodě Evropského Parlamentu a Rady ohledně čistších námořních paliv, přičemž dohoda zahrnuje snížení emisí z lodí o 2 % od roku 2025 a o 80 % od roku 2050. Poslancům EP se podařilo zajistit, že lodě budou muset postupně snižovat emise skleníkových plynů snížením jejich množství ve spotřebované energii (pod úroveň roku 2020 91,16 gramů CO2 na MJ) o 2 % od roku 2025 , 6 % od roku 2030, 14,5 % od roku 2035, 31 % od roku 2040, 62 % od roku 2045 a 80 % od roku 2050. Komise do roku 2028 přezkoumá pravidla týkající se rozšíření požadavků na snižování emisí i na menší lodě, popř. potřebu zvýšení podílu energie používané loděmi pocházejícími ze zemí mimo EU.
Dohoda EU pro čistší námořní paliva
Ve čtvrtek 23.března došlo k dohodě
[https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20230320IPR77909/fit-for-55-deal-on-new-eu-rules-for-cleaner-maritime-fuels]
Evropského Parlamentu a Rady ohledně čistších námořních paliv, přičemž dohoda
zahrnuje snížení emisí z lodí o 2 % od roku 2025 a o 80 % od roku 2050.
Poslancům EP se podařilo zajistit, že lodě budou muset postupně snižovat emise
skleníkových plynů snížením jejich množství ve spotřebované energii (pod úroveň
roku 2020 91,16 gramů CO2 na MJ) o 2 % od roku 2025 , 6 % od roku 2030, 14,5 %
od roku 2035, 31 % od roku 2040, 62 % od roku 2045 a 80 % od roku 2050. Komise
do roku 2028 přezkoumá pravidla týkající se rozšíření požadavků na snižování
emisí i na menší lodě, popř. potřebu zvýšení podílu energie používané loděmi
pocházejícími ze zemí mimo EU.
Sdílet článek na sociálních sítích