K platformě Nesnězeno se připojuje Nemocnice Na Homolce
Nemocniční kantýna Nemocnice na Homolce se od září připojuje k Nesnězeno, aby
jako první státní nemocnice skrze tuto platformu podpořila boj proti plýtvání
jídlem. Nesnězeno řeší problematiku kvalitního jídla, které končí v koši, již od
roku 2018. Během svého působení primárně v Praze a Brně se platformě podařilo
zachránit již přes 300 000 porcí jídla. Díky spolupráci nabídne nemocniční
kantýna strávníkům mnohem lepší služby, předejde produkci zbytečného odpadu a
pomůže životnímu prostředí.
Nemocniční kantýna Nemocnice na Homolce se od září připojuje k Nesnězeno, aby jako první státní nemocnice skrze tuto platformu podpořila boj proti plýtvání jídlem. Nesnězeno řeší problematiku kvalitního jídla, které končí v koši, již od roku 2018. Během svého působení primárně v Praze a Brně se platformě podařilo zachránit již přes 300 000 porcí jídla. Díky spolupráci nabídne nemocniční kantýna strávníkům mnohem lepší služby, předejde produkci zbytečného odpadu a pomůže životnímu prostředí.
Třetina veškerého vyprodukovaného jídla na světě se vyhodí. A celých 9 % z tohoto odpadu má na svědomí veřejné stravování1. Platforma Nesnězeno, která si klade za misi tyto statistiky redukovat, funguje jednoduchým způsobem - podniky nabídnou v aplikaci balíček s nevyprodaným jídlem zlevněný minimálně o 50 % z původní ceny. Uživatel si jej přes aplikaci zakoupí, vyzvedne na místě a pochutná si na něm doma nebo přímo v podniku. Zatím se Nesnězenu primárně v Praze a Brně podařilo zachránit přes 300 000 porcí jídla, které by jinak skončily v koši. Aplikaci si stáhlo přes 250 000 uživatelů a zaregistrovalo se přes 1 400 podniků.
Za více než 4 roky od založení se k Nesnězenu primárně připojovaly restaurace, kavárny nebo pekárny. Problematika vyhazování kvalitního jídla se však zdaleka netýká pouze těchto podniků. Nemocniční kantýna Café na Homolce má s plýtváním jídlem vlastní zkušenosti.
"Abychom předcházeli situacím, kdy kvalitní jídlo musíme zbytečně vyhazovat, museli jsme jídlo buďto šokově mrazit, nebo připravovat menší množství porcí, které jsme v případě potřeby doplňovali polotovary. Né vždy je ale tato cesta schůdná. Nyní však díky možnosti doprodat jídlo přes Nesnězeno, můžeme zaměstnancům nemocnice i našim pacientům dopřát výběr z čerstvého jídla a omezit průmyslově zpracované potraviny. Nemusíme tedy používat polotovary, abychom doplnili potřebný stav," komentuje hlavní důvody pro připojení k Nesnězeno vedoucí stravovacího provozu Nemocnice na Homolce Miroslav Krotký.
Uživatelé Nesnězeno si mohou v aplikaci nebo na webu každý den od Café na Homolce zakoupit a mezi 16:00 a 18:50 vyzvednout ze čtyř typů balíčků. Jedná se o výběr chlebíčků, polévky dne, nebo hlavního jídla dne - a to buď s masem nebo bez masa.
Nad rámec zkvalitnění služeb je pro nemocniční kantýnu spolupráce výhodná i z pohledu redukce odpadu a ekologie. Nejenže kuchyně ušetří za odvoz odpadu, nepřímo přispěje i k prevenci tvorby sklenikových plynů. Výroba každé porce jídla s sebou nese zátěž životního prostředí v podobě emise skleníkových plynů. Záchranou každého balíčku na Nesnězeno tak partneři předejdou zbytečnému plýtvání a navíc zajistí, že CO2, které bylo při výrobě dané porce vyprodukováno, nebylo emitováno zbytečně.
"Jsme nadšení, že můžeme pomáhat i v podnicích, které by nás na začátku naší mise v roce 2018 ani nenapadly. Nicméně, jak je vidět, plýtvání jídlem se zdaleka netýká pouze soukromého sektoru. Proto jsem rád, že i státní podniky slyší na boj proti plýtvání jídlem. Konec konců, náš úkol pro celou Českou republiku, střední Evropu a dále je jasný - zachránit co nejvíce jídla před vyhozením. Když se nám v regionech, kde působíme, podaří přesvědčit jakékoli podniky o tom, že ne každé neprodané jídlo si zaslouží osud v koši, můžeme s hrdostí říci, že jsme uspěli," shrnuje spolupráci s prvním státní společností Jakub Henni, spoluzakladatel Nesnězeno.
Sdílet článek na sociálních sítích