Čistá energie: EU financuje výzkum pohonu autobusů palivovými články
Na podporu Evropského týdne mobility a Dne bez aut zorganizoval v neděli dne 22.
září komisař pro výzkum Philippe Busquin jízdu Bruselem v prototypu autobusu
poháněného palivovým článkem. Palivem je vodík a kyslík, z výfuku uniká do
ovzduší pouze čistá vodní pára. Stlačený vodík v plynném stavu je uložen v
tlakových lahvích vyrobených z hliníku vyztuženého skelným vláknem, lahve jsou
umístěny na střeše vozidla. Výkon motoru autobusu je srovnatelný s klasickým
naftovým motorem, ale motor produkuje menší objem znečištění, není tak hlučný a
uveze větší počet cestujících. Další vývoj prototypu bude pokračovat díky
výzkumu financovanému EU. Podrobnější informace naleznete na europa.eu.int
[http://europa.eu.int/comm/research/energy/nn/nn_rt_hy3_en.htm] Zdroj:
Informační centrum EU
Na podporu Evropského týdne mobility a Dne bez aut zorganizoval v neděli dne 22. září komisař pro výzkum Philippe Busquin jízdu Bruselem v prototypu autobusu poháněného palivovým článkem. Palivem je vodík a kyslík, z výfuku uniká do ovzduší pouze čistá vodní pára. Stlačený vodík v plynném stavu je uložen v tlakových lahvích vyrobených z hliníku vyztuženého skelným vláknem, lahve jsou umístěny na střeše vozidla. Výkon motoru autobusu je srovnatelný s klasickým naftovým motorem, ale motor produkuje menší objem znečištění, není tak hlučný a uveze větší počet cestujících. Další vývoj prototypu bude pokračovat díky výzkumu financovanému EU. Podrobnější informace naleznete na europa.eu.int
Zdroj: Informační centrum EU
Sdílet článek na sociálních sítích