Na ekologický kurz se žáci těší
Letos začátkem října už podesáté organizuje 31. ZŠ týdenní ekologický kurz v
Krkonoších, který je vyvrcholením ekologické výuky. Ta začíná prakticky v první
třídě a v rámci přírodovědy a zeměpisu pokračuje až do deváté třídy. Kurzu se
zúčastňují žáci devátých tříd.
"Před deseti lety jsme navázali kontakt s Krkonošským střediskem ekologické
výchovy a od té doby pravidelně navštěvují naši deváťáci Krkonoše, kde si
prakticky prohlubují devítiletou teoretickou výchovu na škole," vysvětluje smysl
týdenního pobytu žáků v Krkonoších jedna z hlavních organizátorek kurzu učitelka
Milena ŠUBRTOVÁ (na snímku).
Program je pečlivě připraven na každý den dopředu i pro případ nepříznivého
počasí, včetně soutěží s ekologickou tématikou na jednotlivé večery. Nezapomíná
se v něm ani na úvodní návštěvu Safari ve Dvoře Králové a závěrečnou diskotéku.
I přesto, že kurz je náročný po fyzické stránce, školáci musí hned první den
ujít třicet kilometrů a poté je každý den plánovaný turistický výlet, je o tento
kurz velký zájem.
Na výletech se žáci postupně dovídají o geologické stavbě Krkonoš, chráněných
rostlinách, o obnově lesních porostů, vlivu ledovců na pohoří Krkonoš i o vzniku
Krkonošských zahrádek. Právě u výkladu o Krkonošských zahrádkách děti vždy
zpozorní, protože se jedná o prostředí, ve kterém vznikaly Krkonošské pohádky o
Krakonošovi a Trautenberkovi. Samozřejmě, že se žáci dozvídají i o negativním
vlivu turistiky na Krkonošský národní park.
"Každým rokem se nám stává, že téměř všechny děti jsou fyzicky dobře připraveny
na turistické výlety, ale nevhodná obuv jim zkomplikuje už první výstup na
Sněžku," informuje závěrem o důležitosti přípravy žáků na návštěvu Krkonoš
Šubrtová.
Letos začátkem října už podesáté organizuje 31. ZŠ týdenní ekologický kurz v Krkonoších, který je vyvrcholením ekologické výuky. Ta začíná prakticky v první třídě a v rámci přírodovědy a zeměpisu pokračuje až do deváté třídy. Kurzu se zúčastňují žáci devátých tříd.
"Před deseti lety jsme navázali kontakt s Krkonošským střediskem ekologické výchovy a od té doby pravidelně navštěvují naši deváťáci Krkonoše, kde si prakticky prohlubují devítiletou teoretickou výchovu na škole," vysvětluje smysl týdenního pobytu žáků v Krkonoších jedna z hlavních organizátorek kurzu učitelka Milena ŠUBRTOVÁ (na snímku).
Program je pečlivě připraven na každý den dopředu i pro případ nepříznivého počasí, včetně soutěží s ekologickou tématikou na jednotlivé večery. Nezapomíná se v něm ani na úvodní návštěvu Safari ve Dvoře Králové a závěrečnou diskotéku. I přesto, že kurz je náročný po fyzické stránce, školáci musí hned první den ujít třicet kilometrů a poté je každý den plánovaný turistický výlet, je o tento kurz velký zájem.
Na výletech se žáci postupně dovídají o geologické stavbě Krkonoš, chráněných rostlinách, o obnově lesních porostů, vlivu ledovců na pohoří Krkonoš i o vzniku Krkonošských zahrádek. Právě u výkladu o Krkonošských zahrádkách děti vždy zpozorní, protože se jedná o prostředí, ve kterém vznikaly Krkonošské pohádky o Krakonošovi a Trautenberkovi. Samozřejmě, že se žáci dozvídají i o negativním vlivu turistiky na Krkonošský národní park.
"Každým rokem se nám stává, že téměř všechny děti jsou fyzicky dobře připraveny na turistické výlety, ale nevhodná obuv jim zkomplikuje už první výstup na Sněžku," informuje závěrem o důležitosti přípravy žáků na návštěvu Krkonoš Šubrtová.
"Před deseti lety jsme navázali kontakt s Krkonošským střediskem ekologické výchovy a od té doby pravidelně navštěvují naši deváťáci Krkonoše, kde si prakticky prohlubují devítiletou teoretickou výchovu na škole," vysvětluje smysl týdenního pobytu žáků v Krkonoších jedna z hlavních organizátorek kurzu učitelka Milena ŠUBRTOVÁ (na snímku).
Program je pečlivě připraven na každý den dopředu i pro případ nepříznivého počasí, včetně soutěží s ekologickou tématikou na jednotlivé večery. Nezapomíná se v něm ani na úvodní návštěvu Safari ve Dvoře Králové a závěrečnou diskotéku. I přesto, že kurz je náročný po fyzické stránce, školáci musí hned první den ujít třicet kilometrů a poté je každý den plánovaný turistický výlet, je o tento kurz velký zájem.
Na výletech se žáci postupně dovídají o geologické stavbě Krkonoš, chráněných rostlinách, o obnově lesních porostů, vlivu ledovců na pohoří Krkonoš i o vzniku Krkonošských zahrádek. Právě u výkladu o Krkonošských zahrádkách děti vždy zpozorní, protože se jedná o prostředí, ve kterém vznikaly Krkonošské pohádky o Krakonošovi a Trautenberkovi. Samozřejmě, že se žáci dozvídají i o negativním vlivu turistiky na Krkonošský národní park.
"Každým rokem se nám stává, že téměř všechny děti jsou fyzicky dobře připraveny na turistické výlety, ale nevhodná obuv jim zkomplikuje už první výstup na Sněžku," informuje závěrem o důležitosti přípravy žáků na návštěvu Krkonoš Šubrtová.
Zdroj:Plzeňský deník
Sdílet článek na sociálních sítích