První hermafrodit: Hybridní Prius konečně přichází do Česka
Je to jen další způsob, jak se odlišit. Přesto velmi důležitý. Dosud lidé
prostřednictvím svých automobilů mohli naznačovat výši kont nebo absenci vkusu,
s priusem zaujímají postoj k životnímu prostředí. Stejně jako je ferrari spjato
s rychlostí či aston martin s Jamesem Bondem, dostala toyota prius mezi
automobily nálepku ekologa.
Za všechno může elektromotor ukrytý v útrobách vozu. Bez něj by byla benzinová
patnáctistovka o výkonu 78 koní dočista ztracená a o kombinované spotřebě 4,3
litru na sto kilometrů by se jí mohlo leda zdát. A stejně tak o zrychlení na
stovku za 10,9 vteřiny a maximální rychlosti 170 kilometrů za hodinu. Automobil,
který je zároveň úsporný, přijatelně rychlý a slušně prostorný, má něco do sebe.
A je navíc díky hybridní technologii jedinečný.
Kombinace klasického spalovacího agregátu s elektromotorem se zdá být variantou
pro nejbližší budoucnost. Japonská automobilka chce s hybridním pohonem nabízet
postupně všechny své modely a tvrdí, že na tom dokáže vydělávat. Zatím je prius
o to výjimečnější, že žádné konkurenty na trhu nemá ani mezi modely Toyoty, ani
u ostatních značek. Brzy se však objeví a budou velmi ambiciózní.
Žádná automobilka nechce zůstat pozadu, a proto se snaží vyvíjet pohony
budoucnosti. Toyota je zatím nejdále, alespoň pokud jde o úspěšnost šíření
nových technologií. Koncem příštího roku by se měly priusy začít vyrábět také v
Číně. Ačkoli se země negativně proslavila svým volnějším vztahem k duševnímu
vlastnictví, japonská společnost se rizika nebojí.
Toyota prius, která přijde ve druhé polovině října na český trh, je již druhou
generací. První se v tuzemsku neobjevila a druhá přichází s ročním zpožděním po
premiéře v Německu či Velké Británii. Zatím automobilka příliš důvěry v tuzemské
prodeje neměla. To se však nyní mění. Zajímavé bude pozorovat, nakolik jsou
ochotni změnit svůj přístup také lidé v Česku.
Je to jen další způsob, jak se odlišit. Přesto velmi důležitý. Dosud lidé prostřednictvím svých automobilů mohli naznačovat výši kont nebo absenci vkusu, s priusem zaujímají postoj k životnímu prostředí. Stejně jako je ferrari spjato s rychlostí či aston martin s Jamesem Bondem, dostala toyota prius mezi automobily nálepku ekologa.
Za všechno může elektromotor ukrytý v útrobách vozu. Bez něj by byla benzinová patnáctistovka o výkonu 78 koní dočista ztracená a o kombinované spotřebě 4,3 litru na sto kilometrů by se jí mohlo leda zdát. A stejně tak o zrychlení na stovku za 10,9 vteřiny a maximální rychlosti 170 kilometrů za hodinu. Automobil, který je zároveň úsporný, přijatelně rychlý a slušně prostorný, má něco do sebe. A je navíc díky hybridní technologii jedinečný.
Kombinace klasického spalovacího agregátu s elektromotorem se zdá být variantou pro nejbližší budoucnost. Japonská automobilka chce s hybridním pohonem nabízet postupně všechny své modely a tvrdí, že na tom dokáže vydělávat. Zatím je prius o to výjimečnější, že žádné konkurenty na trhu nemá ani mezi modely Toyoty, ani u ostatních značek. Brzy se však objeví a budou velmi ambiciózní.
Žádná automobilka nechce zůstat pozadu, a proto se snaží vyvíjet pohony budoucnosti. Toyota je zatím nejdále, alespoň pokud jde o úspěšnost šíření nových technologií. Koncem příštího roku by se měly priusy začít vyrábět také v Číně. Ačkoli se země negativně proslavila svým volnějším vztahem k duševnímu vlastnictví, japonská společnost se rizika nebojí.
Toyota prius, která přijde ve druhé polovině října na český trh, je již druhou generací. První se v tuzemsku neobjevila a druhá přichází s ročním zpožděním po premiéře v Německu či Velké Británii. Zatím automobilka příliš důvěry v tuzemské prodeje neměla. To se však nyní mění. Zajímavé bude pozorovat, nakolik jsou ochotni změnit svůj přístup také lidé v Česku.
CENA E8
Návrháři automobilky Renault
Za šestidveřový automobil
Jako nápad to vypadá šíleně: vzít zadní dveře renaultu modus a do nich udělat ještě jedna menší dvířka. Zvláště v přeplněných městech to však funguje. Pokaždé není třeba odklápět celý zadek a riskovat kontakt s automobilem nalepeným těsně za zadním nárazníkem. Zatímco při otevírání pátých dveří musí být k nejbližšímu vozu minimálně 62 centimetrů, šestým dvířkům stačí poloviční vzdálenost. Sklopená unesou skoro čtyřicet kilogramů a tlačítka pro jejich otevírání jsou z obou stran. Modus má kromě těchto dvířek pro přerostlou kočku v zásobě dalších pár triků, jak zpříjemnit praktické využití automobilu, ale tenhle je jedním z nejchytřejších.
Za všechno může elektromotor ukrytý v útrobách vozu. Bez něj by byla benzinová patnáctistovka o výkonu 78 koní dočista ztracená a o kombinované spotřebě 4,3 litru na sto kilometrů by se jí mohlo leda zdát. A stejně tak o zrychlení na stovku za 10,9 vteřiny a maximální rychlosti 170 kilometrů za hodinu. Automobil, který je zároveň úsporný, přijatelně rychlý a slušně prostorný, má něco do sebe. A je navíc díky hybridní technologii jedinečný.
Kombinace klasického spalovacího agregátu s elektromotorem se zdá být variantou pro nejbližší budoucnost. Japonská automobilka chce s hybridním pohonem nabízet postupně všechny své modely a tvrdí, že na tom dokáže vydělávat. Zatím je prius o to výjimečnější, že žádné konkurenty na trhu nemá ani mezi modely Toyoty, ani u ostatních značek. Brzy se však objeví a budou velmi ambiciózní.
Žádná automobilka nechce zůstat pozadu, a proto se snaží vyvíjet pohony budoucnosti. Toyota je zatím nejdále, alespoň pokud jde o úspěšnost šíření nových technologií. Koncem příštího roku by se měly priusy začít vyrábět také v Číně. Ačkoli se země negativně proslavila svým volnějším vztahem k duševnímu vlastnictví, japonská společnost se rizika nebojí.
Toyota prius, která přijde ve druhé polovině října na český trh, je již druhou generací. První se v tuzemsku neobjevila a druhá přichází s ročním zpožděním po premiéře v Německu či Velké Británii. Zatím automobilka příliš důvěry v tuzemské prodeje neměla. To se však nyní mění. Zajímavé bude pozorovat, nakolik jsou ochotni změnit svůj přístup také lidé v Česku.
CENA E8
Návrháři automobilky Renault
Za šestidveřový automobil
Jako nápad to vypadá šíleně: vzít zadní dveře renaultu modus a do nich udělat ještě jedna menší dvířka. Zvláště v přeplněných městech to však funguje. Pokaždé není třeba odklápět celý zadek a riskovat kontakt s automobilem nalepeným těsně za zadním nárazníkem. Zatímco při otevírání pátých dveří musí být k nejbližšímu vozu minimálně 62 centimetrů, šestým dvířkům stačí poloviční vzdálenost. Sklopená unesou skoro čtyřicet kilogramů a tlačítka pro jejich otevírání jsou z obou stran. Modus má kromě těchto dvířek pro přerostlou kočku v zásobě dalších pár triků, jak zpříjemnit praktické využití automobilu, ale tenhle je jedním z nejchytřejších.
Zdroj:Euro
Sdílet článek na sociálních sítích