Vraky lidé musí likvidovat ekologicky
Děčín - Ekologická likvidace autovraků
[https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] je jediná možnost, jak se zbavit
dosluhujícího vozidla. Někteří lidé přesto automobily nechávají prakticky
kdekoliv.
Na Děčínsku je zatím jediná firma, která se o vraky postará.
"Od srpna letošního roku, kdy jsme zahájili činnost, jsme zlikvidovali přibližně
třicet automobilů," uvedl včera František Nedělka, jednatel malšovické firmy
Auto extra. Doplnil, že firma musela splnit řadu podmínek, které stanovil odbor
životního prostředí Ústeckého kraje.
Pracovníci vrakoviště automobil rozeberou.
"Vyjmeme nebezpečný odpad, například autobaterii, airbagy, nádrž na pohonné
hmoty, odčerpáme palivo a provozní kapaliny. Autovrak
[https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] roztřídíme na části a předáme ke
zpracování odborným firmám," popsal Nedělka.
Do recyklační linky putují třeba součásti z hliníku, železa a dalších barevných
kovů.
"Díly vozu, které nevykazují velké opotřebení, vymontujeme k dalšímu používání,
obvykle se to týká čelního skla," poznamenal Nedělka. Ekologická likvidace
osobního automobilu stojí od jednoho do dvou tisíc korun.
I přes nízkou cenu lidé autovrakoviště příliš nevyužívají a raději vrak na ulici
odstaví. Zbavit ulice vraků je dosti zdlouhavé.
"Pokud vozidlo vykazuje známky vraku, po dva měsíce je na úřední desce a
samotném automobilu výzva k odstranění, po odtažení se ještě musí tři měsíce
skladovat," uvedl ředitel Městské policie v Děčíně Marcel Horák. Vlastníkovi
vraku hrozí poté pokuta za zábor veřejného prostranství a také úhrada nákladů
spojených s odtažením a likvidací vraku.
Děčín - Ekologická likvidace autovraků je jediná možnost, jak se zbavit dosluhujícího vozidla. Někteří lidé přesto automobily nechávají prakticky kdekoliv.
Na Děčínsku je zatím jediná firma, která se o vraky postará.
"Od srpna letošního roku, kdy jsme zahájili činnost, jsme zlikvidovali přibližně třicet automobilů," uvedl včera František Nedělka, jednatel malšovické firmy Auto extra. Doplnil, že firma musela splnit řadu podmínek, které stanovil odbor životního prostředí Ústeckého kraje.
Pracovníci vrakoviště automobil rozeberou.
"Vyjmeme nebezpečný odpad, například autobaterii, airbagy, nádrž na pohonné hmoty, odčerpáme palivo a provozní kapaliny. Autovrak roztřídíme na části a předáme ke zpracování odborným firmám," popsal Nedělka.
Do recyklační linky putují třeba součásti z hliníku, železa a dalších barevných kovů.
"Díly vozu, které nevykazují velké opotřebení, vymontujeme k dalšímu používání, obvykle se to týká čelního skla," poznamenal Nedělka. Ekologická likvidace osobního automobilu stojí od jednoho do dvou tisíc korun.
I přes nízkou cenu lidé autovrakoviště příliš nevyužívají a raději vrak na ulici odstaví. Zbavit ulice vraků je dosti zdlouhavé.
"Pokud vozidlo vykazuje známky vraku, po dva měsíce je na úřední desce a samotném automobilu výzva k odstranění, po odtažení se ještě musí tři měsíce skladovat," uvedl ředitel Městské policie v Děčíně Marcel Horák. Vlastníkovi vraku hrozí poté pokuta za zábor veřejného prostranství a také úhrada nákladů spojených s odtažením a likvidací vraku.
Na Děčínsku je zatím jediná firma, která se o vraky postará.
"Od srpna letošního roku, kdy jsme zahájili činnost, jsme zlikvidovali přibližně třicet automobilů," uvedl včera František Nedělka, jednatel malšovické firmy Auto extra. Doplnil, že firma musela splnit řadu podmínek, které stanovil odbor životního prostředí Ústeckého kraje.
Pracovníci vrakoviště automobil rozeberou.
"Vyjmeme nebezpečný odpad, například autobaterii, airbagy, nádrž na pohonné hmoty, odčerpáme palivo a provozní kapaliny. Autovrak roztřídíme na části a předáme ke zpracování odborným firmám," popsal Nedělka.
Do recyklační linky putují třeba součásti z hliníku, železa a dalších barevných kovů.
"Díly vozu, které nevykazují velké opotřebení, vymontujeme k dalšímu používání, obvykle se to týká čelního skla," poznamenal Nedělka. Ekologická likvidace osobního automobilu stojí od jednoho do dvou tisíc korun.
I přes nízkou cenu lidé autovrakoviště příliš nevyužívají a raději vrak na ulici odstaví. Zbavit ulice vraků je dosti zdlouhavé.
"Pokud vozidlo vykazuje známky vraku, po dva měsíce je na úřední desce a samotném automobilu výzva k odstranění, po odtažení se ještě musí tři měsíce skladovat," uvedl ředitel Městské policie v Děčíně Marcel Horák. Vlastníkovi vraku hrozí poté pokuta za zábor veřejného prostranství a také úhrada nákladů spojených s odtažením a likvidací vraku.
Zdroj:Děčínský deník
Sdílet článek na sociálních sítích