Další ocenění pro hybridní pohon
Severoamerickým Vozem roku 2005 byl v kategorii sportovně-užitkových vozů (SUV)
zvolen Ford Escape Hybrid. Je to první SUV s tímto druhem pohonu, ale na obzoru
je konkurence v podobě dvou modelů japonské automobilky Toyota, která je
průkopníkem hybridního pohonu se svým kupé Prius.
Severoamerickým Vozem roku 2005 byl v kategorii sportovně-užitkových vozů (SUV) zvolen Ford Escape Hybrid. Je to první SUV s tímto druhem pohonu, ale na obzoru je konkurence v podobě dvou modelů japonské automobilky Toyota, která je průkopníkem hybridního pohonu se svým kupé Prius.
Pod kapotou Escape Hybrid je upravený čtyřválec Duratec 2,3 ze základního modelu Escape s výkonem sníženým ze 153 na 133 koní, doplněný elektromotorem o výkonu 93 koní. Ford předpokládá, že v nezávislých testech americké Agentury pro životní prostředí dosáhne spotřeby 8,1/7,1/7,5 l/100 km (město, mimo město, kombinace). "Normální" 2,3litrový Escape má průměrnou spotřebu 11,2 litru. Cenový rozdíl mezi těmito vozy (28 600 vs. 23 400 dolarů) vychází na 119 400 korun, takže při ceně benzinu 26 korun za litr se hybrid vyplatí po ujetí 115 tisíc kilometrů.
Automobilka tvrdí, že hybridní technologie dává vozu parametry šestiválce. Je však zajímavé, že maximální hmotnost taženého přívěsu je u Escape Hybrid omezena na pouhých 450 kg, zatímco u ostatních verzí tohoto SUV se pohybuje od 680 do 1590 kilogramů.
Pod kapotou Escape Hybrid je upravený čtyřválec Duratec 2,3 ze základního modelu Escape s výkonem sníženým ze 153 na 133 koní, doplněný elektromotorem o výkonu 93 koní. Ford předpokládá, že v nezávislých testech americké Agentury pro životní prostředí dosáhne spotřeby 8,1/7,1/7,5 l/100 km (město, mimo město, kombinace). "Normální" 2,3litrový Escape má průměrnou spotřebu 11,2 litru. Cenový rozdíl mezi těmito vozy (28 600 vs. 23 400 dolarů) vychází na 119 400 korun, takže při ceně benzinu 26 korun za litr se hybrid vyplatí po ujetí 115 tisíc kilometrů.
Automobilka tvrdí, že hybridní technologie dává vozu parametry šestiválce. Je však zajímavé, že maximální hmotnost taženého přívěsu je u Escape Hybrid omezena na pouhých 450 kg, zatímco u ostatních verzí tohoto SUV se pohybuje od 680 do 1590 kilogramů.
Zdroj:EKONOM
Sdílet článek na sociálních sítích