"Férové" zboží jde na odbyt
V Evropě v posledních pěti letech výrazně roste zájem o zboží Fair Trade, které
by mělo pomoci rozvojovým zemím. Za posledních pět let se tržby více než
zdvojnásobily. Cílem projektu je zlepšit pracovní podmínky pro znevýhodněné malé
výrobce a pěstitele z chudých zemí prostřednictvím spravedlivých obchodních
vztahů. Snaží se zajistit výrobcům výdělek, který jim za jejich práci náleží.
Část zisku putuje do společného fondu, z něhož se financují projekty sociálního
rozvoje a ochrany životního prostředí.
Podle průzkumu vydaného Fair Trade Advocacy Office maloobchodní tržby z prodeje
zboží s touto značkou v Evropě nyní přesahují 660 milionů eur (18,7 miliardy
Kč). V roce 2000 činily 260 milionů eur. V průměru tržby od roku 2000 rostou o
pětinu ročně. Produkty Fair Trade tak patří mezi produkty s nejrychlejším tempem
růstu tržeb na světě. Výrobky Fair Trade můžeme nyní najít v 79 tisíc obchodech
po celé Evropě včetně Česka a za pět let se jejich počet zvýšil o 24 procent.
Nejvíce se pod touto značkou prodávají banány, káva, čaj, cukr, kakao, čokoláda,
patří sem ale i květiny, sušené ovoce, ořechy nebo umělecké a řemeslné výrobky,
jako keramika, sklo, textil, šperky, hračky
[https://www.kamsnim.cz/categories/reuseHrackyOstatni] nebo koberce.
Devatenáct organizací zabývajících se produkty Fair Trade zřídilo organizaci
Fairtrade Labelling Organisations International. Ta uděluje značku FAIRTRADE.
Zboží Fair Trade je k dostání také v českých a slovenských obchodech řetězce
Carrefour, který je první z nových členů EU, který se k prodeji připojuje. V
Česku jsou také tři specializované obchody, které prodávají výrobky Fair Trade,
dva v Praze a jeden v Brně.
V Evropě v posledních pěti letech výrazně roste zájem o zboží Fair Trade, které by mělo pomoci rozvojovým zemím. Za posledních pět let se tržby více než zdvojnásobily. Cílem projektu je zlepšit pracovní podmínky pro znevýhodněné malé výrobce a pěstitele z chudých zemí prostřednictvím spravedlivých obchodních vztahů. Snaží se zajistit výrobcům výdělek, který jim za jejich práci náleží. Část zisku putuje do společného fondu, z něhož se financují projekty sociálního rozvoje a ochrany životního prostředí.
Podle průzkumu vydaného Fair Trade Advocacy Office maloobchodní tržby z prodeje zboží s touto značkou v Evropě nyní přesahují 660 milionů eur (18,7 miliardy Kč). V roce 2000 činily 260 milionů eur. V průměru tržby od roku 2000 rostou o pětinu ročně. Produkty Fair Trade tak patří mezi produkty s nejrychlejším tempem růstu tržeb na světě. Výrobky Fair Trade můžeme nyní najít v 79 tisíc obchodech po celé Evropě včetně Česka a za pět let se jejich počet zvýšil o 24 procent. Nejvíce se pod touto značkou prodávají banány, káva, čaj, cukr, kakao, čokoláda, patří sem ale i květiny, sušené ovoce, ořechy nebo umělecké a řemeslné výrobky, jako keramika, sklo, textil, šperky, hračky nebo koberce.
Devatenáct organizací zabývajících se produkty Fair Trade zřídilo organizaci Fairtrade Labelling Organisations International. Ta uděluje značku FAIRTRADE.
Zboží Fair Trade je k dostání také v českých a slovenských obchodech řetězce Carrefour, který je první z nových členů EU, který se k prodeji připojuje. V Česku jsou také tři specializované obchody, které prodávají výrobky Fair Trade, dva v Praze a jeden v Brně.
Podle průzkumu vydaného Fair Trade Advocacy Office maloobchodní tržby z prodeje zboží s touto značkou v Evropě nyní přesahují 660 milionů eur (18,7 miliardy Kč). V roce 2000 činily 260 milionů eur. V průměru tržby od roku 2000 rostou o pětinu ročně. Produkty Fair Trade tak patří mezi produkty s nejrychlejším tempem růstu tržeb na světě. Výrobky Fair Trade můžeme nyní najít v 79 tisíc obchodech po celé Evropě včetně Česka a za pět let se jejich počet zvýšil o 24 procent. Nejvíce se pod touto značkou prodávají banány, káva, čaj, cukr, kakao, čokoláda, patří sem ale i květiny, sušené ovoce, ořechy nebo umělecké a řemeslné výrobky, jako keramika, sklo, textil, šperky, hračky nebo koberce.
Devatenáct organizací zabývajících se produkty Fair Trade zřídilo organizaci Fairtrade Labelling Organisations International. Ta uděluje značku FAIRTRADE.
Zboží Fair Trade je k dostání také v českých a slovenských obchodech řetězce Carrefour, který je první z nových členů EU, který se k prodeji připojuje. V Česku jsou také tři specializované obchody, které prodávají výrobky Fair Trade, dva v Praze a jeden v Brně.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích