Ještě hospodárnější, výkonnější a ekologičtější
Funkčnost a bezpečnost, hospodárnost a spolehlivost, komfort a bezpečnost jsou
hesla, pod kterými byla v roce 2005 představena již sedmá generace lehkých
nákladních automobilů Mitsubishi Fuso Canter. V září stejného roku přišel Canter
i na český trh a poměrně rychle si našel své místo u zákazníků. Jedním z
nejvýznamnějších se v loňském roce stal Plzeňský Prazdroj a i díky němu se v
roce 2006 prodalo v ČR 171 Canterů, což znamenalo 6,8procentní podíl na trhu v
segmentu podvozků 3,401 až 7,501 tun. Se zavedením přísnějších norem pro
škodliviny ve výfukových plynech - Euro 4 dostal Canter nové motory s technikou
vstřikování Common-Rail. Také v oblasti kabiny došlo k realizaci změn
zhodnocujících nejen detaily, ale i celkovou funkčnost a provozní bezpečnost.
Funkčnost a bezpečnost, hospodárnost a spolehlivost, komfort a bezpečnost jsou hesla, pod kterými byla v roce 2005 představena již sedmá generace lehkých nákladních automobilů Mitsubishi Fuso Canter. V září stejného roku přišel Canter i na český trh a poměrně rychle si našel své místo u zákazníků. Jedním z nejvýznamnějších se v loňském roce stal Plzeňský Prazdroj a i díky němu se v roce 2006 prodalo v ČR 171 Canterů, což znamenalo 6,8procentní podíl na trhu v segmentu podvozků 3,401 až 7,501 tun. Se zavedením přísnějších norem pro škodliviny ve výfukových plynech - Euro 4 dostal Canter nové motory s technikou vstřikování Common-Rail. Také v oblasti kabiny došlo k realizaci změn zhodnocujících nejen detaily, ale i celkovou funkčnost a provozní bezpečnost.
Nové vozy Mitsubishi Fuso Canter jsou vybavovány vznětovými motory ve čtyřech výkonových kategoriích, s technikou Common-Rail, turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, chlazením plnicího vzduchu a filtrem částic. Všechny samozřejmě plní požadavky normy Euro 4. Mezi charakteristické vlastnosti patří nízká spotřeba paliva, nepatrný podíl emisí ve výfukových plynech, zlepšený záběr zvláště v nízkých otáčkách a vyšší hodnota točivého momentu v širším rozsahu provozních otáček motoru.
Nový výrobní program vozů Canter zahrnuje motory o zdvihovém objemu tři litry. Pro verzi s celkovou hmotností 3,5 t má první z nich výkon 81 kW (110 k) a maximální točivý moment 255 Nm. Druhý disponuje výkonem 92 kW (125 k) a maximálním točivým momentem 294 Nm. Třiapůltunová verze s širokou třímístnou kabinou je nyní dodávána také ve výkonové variantě 107 kW (145 k) a točivým momentem 362 Nm. Tentýž agregát je také použit pro Canter s celkovou hmotností 6,5 t a 7,5 t.
Kromě toho je nyní pro modely s celkovou hmotností 6,5 t a 7,5 t dodáván také větší motor o výkonu 132 kW (180 k) a zdvihovém objemu 4,9 l. Maximální točivý moment je úctyhodných 529 Nm při 1600 1/min.
Detailní zlepšení nových modelů je zaměřeno na ještě vyšší úroveň funkčnosti a bezpečnosti. Na 30 000 km byl zvýšen interval výměny oleje v motoru a co do hospodárnosti předstihuje Canter v mnoha případech většinu vozidel této třídy. Díky novým, hmotnostně optimalizovaným motorům bylo možné zvýšit u vozů Canter užitečnou hmotnost nákladu při zachování celkové hmotnosti. U podvozku s celkovou hmotností 7,5 t připadá na náklad až 4883 kg. Díky koncepci bezkapotové kabiny připadá více prostoru na ložnou plochu. V nabídce jsou čtyři verze kabin, čtyři hmotnostní třídy od 3,5 t do 7,5 t celkových hmotností, jakož i sedm délek rozvoru od 2500 mm až do 4470 mm u top varianty, což samozřejmě uvítá široký okruh uživatelů. V neposlední řadě nabízí Mitsubishi Fuso Canter opravdovou zvláštnost: Je prvním nákladním automobilem s kabinou řidiče nad motorem a řazením krátkou pákou - joystickem na přístrojové desce.
Nové vozy Mitsubishi Fuso Canter jsou vybavovány vznětovými motory ve čtyřech výkonových kategoriích, s technikou Common-Rail, turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, chlazením plnicího vzduchu a filtrem částic. Všechny samozřejmě plní požadavky normy Euro 4. Mezi charakteristické vlastnosti patří nízká spotřeba paliva, nepatrný podíl emisí ve výfukových plynech, zlepšený záběr zvláště v nízkých otáčkách a vyšší hodnota točivého momentu v širším rozsahu provozních otáček motoru.
Nový výrobní program vozů Canter zahrnuje motory o zdvihovém objemu tři litry. Pro verzi s celkovou hmotností 3,5 t má první z nich výkon 81 kW (110 k) a maximální točivý moment 255 Nm. Druhý disponuje výkonem 92 kW (125 k) a maximálním točivým momentem 294 Nm. Třiapůltunová verze s širokou třímístnou kabinou je nyní dodávána také ve výkonové variantě 107 kW (145 k) a točivým momentem 362 Nm. Tentýž agregát je také použit pro Canter s celkovou hmotností 6,5 t a 7,5 t.
Kromě toho je nyní pro modely s celkovou hmotností 6,5 t a 7,5 t dodáván také větší motor o výkonu 132 kW (180 k) a zdvihovém objemu 4,9 l. Maximální točivý moment je úctyhodných 529 Nm při 1600 1/min.
Detailní zlepšení nových modelů je zaměřeno na ještě vyšší úroveň funkčnosti a bezpečnosti. Na 30 000 km byl zvýšen interval výměny oleje v motoru a co do hospodárnosti předstihuje Canter v mnoha případech většinu vozidel této třídy. Díky novým, hmotnostně optimalizovaným motorům bylo možné zvýšit u vozů Canter užitečnou hmotnost nákladu při zachování celkové hmotnosti. U podvozku s celkovou hmotností 7,5 t připadá na náklad až 4883 kg. Díky koncepci bezkapotové kabiny připadá více prostoru na ložnou plochu. V nabídce jsou čtyři verze kabin, čtyři hmotnostní třídy od 3,5 t do 7,5 t celkových hmotností, jakož i sedm délek rozvoru od 2500 mm až do 4470 mm u top varianty, což samozřejmě uvítá široký okruh uživatelů. V neposlední řadě nabízí Mitsubishi Fuso Canter opravdovou zvláštnost: Je prvním nákladním automobilem s kabinou řidiče nad motorem a řazením krátkou pákou - joystickem na přístrojové desce.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích