Krátce - různé
Poslední prázdninový týden mohou strávit poznáváním Podblanicka a Posázaví ti, kteří se přihlásí do kurzu Nebojme se s dětmi do přírody. Kromě přírodovědných vědomostí a poznávání rostlin či živočichů, zde účastníci mohou získat i praktické náměty na činnost s dětmi v přírodě. Každý den se bude vyrážet z Podblanického ekocentra ČSOP Vlašim do terénu, jedna z cest bude absolvována na lodích po Sázavě. Uzávěrka přihlášek je 30. června.
Čínská vláda dnes vyzvala různá místa a organizace k realizaci komplexního projektu šetření energiemi a snížení celkového objemu vypouštěných odpadů.
Podle plánu čínské vlády, do roku 2010 by se měl o 10 procent snížit celkový objem vypouštění hlavných odpadů. V zájmu uskutečnění tohoto cíle, v budoucnosti Čína bude kontrolovat rychlý rozvoj průmyslu s vážným znečištěním, zlepší politiku a opatření k zlepšení průmyslové struktury, bude pozitivně podporovat energetickou strukturu, zrychlí úpravu vodního znečištění a zlepší finanční politiku k podpoře šetření energiemi a snížení vypouštěných odpadů.
Energetická a ekologická situace je v současnotsi v Číně velmi vážna.
Mezinárodní ekologická a zdravotnická konference 2007, kterou společně uspořádají Hlavní čínský státní úřad pro ochranu životního prostředí a švédské ministerstvo životního prostředí, se bude konat 26. až 29. srpna letošního roku ve městě Ordosu v Autonomní oblasti Vnitřní Mongolsko v severní Číně.
Hlavním temátem konference bude ekologické zdravotnictví a společenská výstavba ochrany prostředí. Účastníci na konferenci projednají stav a trend globálního ekologického rozvoje a zdravotnického systému a příslušné klíčové techniky, řízení organických odpadů a jejich opětované využívání v zemědělství.
Britská rada pro reklamu vydala záporný posudek na reklamní kampaň pro vůz Lexus RX 400h, ve které se tvrdí: Vysoký výkon, nízké emise. Nulová vina (na znečištění životního prostředí). Stěžovatelé považují slogan za zavádějící, jelikož automobilka podle nich potlačuje svůj podíl na znečišťování životního prostředí. Uváděnou míru emisí v kampani považují za srovnatelnou, či dokonce vyšší než u ostatních vozů. Zástupci značky však poukazují na to, že v kampani se mluví o nízké míře emisí (jen) v kategorii SUV vozů. Lexus pro příště nesmí podle dozorčího orgánu komunikovat srovnávací reklamou nízké míry emisí, pokud to nebude mít konkrétně podložené např. uznávaným výzkumem. Reklama Luxusu byla spuštěna pouhé dva dny po kampani britského ministerstva dopravy upozorňujícího řidiče na klimatické změny a na automobily podílející se na zvyšující se hladině oxidu uhličitého v ovzduší. Kampaň pro ministerstvo navrhla agentura Leo Burnett.
Navzdory příslibu rakouských oficiálních míst, že zajistí volný pohyb osob a zboží přes česko-rakouskou hranici, hrozí rakouští odpůrci Jaderné elektrárny Temelín novými blokádami hranic, tentokrát dokonce totální blokádou všech hraničních přechodů v polovině června. Uvádějí to v nejnovějším prohlášení, které vydali včera v Linci.
V tiskové kampani, kterou Volkswagen v Německu zahájil 27. května, komunikuje koncern svou odpovědnost vůči životnímu prostředí a společnosti. "Náš cíl je zajistit našim zákazníkům trvalou mobilitu," říká vedoucí marketingu osobních vozů Volkswagen Jochen Sengpiehl. Součástí kampaně jsou tři motivy, které ukazují, jak různé modely VW zapadají do přírodní scenérie. K vidění je například Beetle, který v krajině vypadá jako slunéčko sedmitečné. Kampaň podpoří po dobu dvou měsíců brožury vkládané do časopisů, které budou dále k dostání v obchodech a na veletrzích. Vyvrcholením kampaně bude uvedení nového modelu Passat Blue Moon na trh.