Nákladní plachetnice na cestě
První ekologická nákladní loď MS Beluga SkySails (Logistika 12/2007), poháněná
částečně obrovskou plachtou, opustila 18. ledna večer německý přístav
Bremerhaven v Severním moři a vydala se do Venezuely.
První ekologická nákladní loď MS Beluga SkySails (Logistika 12/2007), poháněná částečně obrovskou plachtou, opustila 18. ledna večer německý přístav Bremerhaven v Severním moři a vydala se do Venezuely.
Plachta o ploše 160 m2, která jako obrovský drak vlaje nad přídí, je řízena počítačem a umožňuje snížit spotřebu paliva o 10 až 35 % podle toho, jak silný vane vítr. Autorem projektu je společnost SkySails se sídlem v Hamburku na severu Německa. Za optimálních podmínek lze spotřebu paliva snížit až o 50 %. I při slabém větru má plachta tažnou sílu 5 t, což umožňuje omezovat nejen spotřebu paliva lodi dlouhé 130 m, ale také emise skleníkových plynů, uvedli konstruktéři. Nákladní lodě, které plují po mořích a oceánech, vypustí do ovzduší až 4 % všeho oxidu uhličitého, tedy dvakrát více než letadla. "V nadcházejících měsících budeme schopni dokázat, že naše technologie v praxi funguje a že významně přispívá k omezování spotřeby paliva," prohlásil Stephan Wrage, ředitel německé společnosti založené v roce 2001. Konstruktéři však připouštějí, že plachta nemá dost velkou sílu, aby mohla být běžně využívána ke komerčním účelům. "Je obzvláště důležité, aby byla zvýšena ovladatelnost lodi a síla celého jejího systému na úroveň, jakou požadují zákazníci," řekl technický manažer SkySails Stephan Brabeck.
První společností, která k přepravě nákladu po moři využívá nákladní loď poháněnou větrem, je DHL Global Forwarding. Zásilkou jsou části továrny na výrobu dřevotřísky z Brém do Venezuely. DHL bude přepravovat továrnu na výrobu dřevotřísky do Jižní Ameriky pro svého klienta, firmu Dieffenbacher, v osmi dílčích dodávkách. Již několik let usiluje DHL o ekologická přepravní řešení. Její obchodní partneři tak mohou v Evropě zasílat své zásilky pomocí služby GoGreen Service. Společnost také stále více využívá alternativních pohonných systémů jako jsou bioplyn a elektrické motory.
Plachta o ploše 160 m2, která jako obrovský drak vlaje nad přídí, je řízena počítačem a umožňuje snížit spotřebu paliva o 10 až 35 % podle toho, jak silný vane vítr. Autorem projektu je společnost SkySails se sídlem v Hamburku na severu Německa. Za optimálních podmínek lze spotřebu paliva snížit až o 50 %. I při slabém větru má plachta tažnou sílu 5 t, což umožňuje omezovat nejen spotřebu paliva lodi dlouhé 130 m, ale také emise skleníkových plynů, uvedli konstruktéři. Nákladní lodě, které plují po mořích a oceánech, vypustí do ovzduší až 4 % všeho oxidu uhličitého, tedy dvakrát více než letadla. "V nadcházejících měsících budeme schopni dokázat, že naše technologie v praxi funguje a že významně přispívá k omezování spotřeby paliva," prohlásil Stephan Wrage, ředitel německé společnosti založené v roce 2001. Konstruktéři však připouštějí, že plachta nemá dost velkou sílu, aby mohla být běžně využívána ke komerčním účelům. "Je obzvláště důležité, aby byla zvýšena ovladatelnost lodi a síla celého jejího systému na úroveň, jakou požadují zákazníci," řekl technický manažer SkySails Stephan Brabeck.
První společností, která k přepravě nákladu po moři využívá nákladní loď poháněnou větrem, je DHL Global Forwarding. Zásilkou jsou části továrny na výrobu dřevotřísky z Brém do Venezuely. DHL bude přepravovat továrnu na výrobu dřevotřísky do Jižní Ameriky pro svého klienta, firmu Dieffenbacher, v osmi dílčích dodávkách. Již několik let usiluje DHL o ekologická přepravní řešení. Její obchodní partneři tak mohou v Evropě zasílat své zásilky pomocí služby GoGreen Service. Společnost také stále více využívá alternativních pohonných systémů jako jsou bioplyn a elektrické motory.
Zdroj:Logistika
Sdílet článek na sociálních sítích