Za čistší a tišší letadla
EU odstartovala projekt, který by měl do roku 2015 snížit hluk a emise u
dopravních letadel. Rozpočet projektu Clean Sky činí 1,6 mld. eur a většina
těchto peněz by měla zamířit na výzkum účinnějších leteckých motorů a rovněž
protihlukových opatření kolem letišť. Znečištění, které za sebou letectví
zanechává, se již zdá být nepřijatelné.
EU odstartovala projekt, který by měl do roku 2015 snížit hluk a emise u dopravních letadel. Rozpočet projektu Clean Sky činí 1,6 mld. eur a většina těchto peněz by měla zamířit na výzkum účinnějších leteckých motorů a rovněž protihlukových opatření kolem letišť. Znečištění, které za sebou letectví zanechává, se již zdá být nepřijatelné.
Na vývoji tišších a čistších letadel se má podílet 86 organizací z 16 členských států EU, přičemž 54 z nich tvoří zástupci průmyslu a zbytek univerzity a nejrůznější výzkumná centra. Na financování se půl na půl podílí EU a soukromý sektor. Výrobcům letadel nezbývá než začít s výrobou letadel, která budou mít především nižší emise oxidu uhličitého. Členské státy EU totiž chtějí letecké firmy od roku 2012 zapojit do obchodování s emisemi skleníkových plynů. Rok 2012 přitom platí jak pro lety uvnitř unie, tak pro lety z unie do ostatních zemí světa a opačným směrem.
Na vývoji tišších a čistších letadel se má podílet 86 organizací z 16 členských států EU, přičemž 54 z nich tvoří zástupci průmyslu a zbytek univerzity a nejrůznější výzkumná centra. Na financování se půl na půl podílí EU a soukromý sektor. Výrobcům letadel nezbývá než začít s výrobou letadel, která budou mít především nižší emise oxidu uhličitého. Členské státy EU totiž chtějí letecké firmy od roku 2012 zapojit do obchodování s emisemi skleníkových plynů. Rok 2012 přitom platí jak pro lety uvnitř unie, tak pro lety z unie do ostatních zemí světa a opačným směrem.
Zdroj:Logistika
Sdílet článek na sociálních sítích