Vlak zůstane pomalejší než auto nejméně do roku 2016
Nejrychlejším spojením mezi Prahou a krajskými městy zůstanou dálnice a
rychlostní silnice minimálně do roku 2016. Ani nové koridory nezrychlí železnici
natolik, aby dokázala automobilové dopravě konkurovat.
Nejrychlejším spojením mezi Prahou a krajskými městy zůstanou dálnice a rychlostní silnice minimálně do roku 2016. Ani nové koridory nezrychlí železnici natolik, aby dokázala automobilové dopravě konkurovat.
Vyplývá to z analýzy ministerstva dopravy pro včerejším jednání vlády.
Náskok cestování po silnici se někde ještě zvýší. Například do Karlových Varů o čtyřicet minut.
Na některých tratích sice modernizace jízdní dobu zkrátí, jiných spojení se však nedotkne vůbec. Do Plzně se tak cestující z Prahy dostanou o půlhodinu dříve než dnes, do Českých Budějovic až o tři čtvrtě hodiny. Na tratích do Liberce, Karlových Varů, Jihlavy či Zlína se ale žádného zrychlení nedočkají.
Zcela nezajímavá ve srovnání s autem zůstane železnice pro přepravu mezi krajskými městy. Tam je většina tratí v kategorii "zcela nezajímavé".
Ještě hůře vychází železnice ze srovnání takzvané cestovní doby. To je doba, kterou potřebuje cestující pro dopravu "ode dveří ke dveřím". V případě železnice je k jízdní době připočítána i cesta městskou dopravou, zatímco u automobilů se jízdní a cestovní doba shodují.
Odhadovat vzdálenost mezi krajskými městy v hodinách umožňuje harmonogram investic do infrastruktury, který vláda schválila loni v září. Na dopravní stavby, které nezačnou později než v roce 2016, plánuje vynaložit přes 800 miliard korun.
Nejdůležitějšími projekty jsou dokončení dálnice D8 přes České středohoří a D3 do jižních Čech, prodloužení D1 směrem na severní Moravu a obchvat Prahy.
Na železnici je největší pozornost věnována koridorům do Českých Budějovic a Plzně a modernizaci nádraží v Praze a Brně.
Plán výstavby se nelíbí hlavně ekologům. Podle nich by měl stát dávat na železnici alespoň tolik peněz jako na výstavbu silnic a dálnic. Pokud poměr mezi investicemi do železnice a investicemi do silnic a dálnic zůstane i nadále 1:2, vlaky se rychlou a pohodlnou alternativou nikdy nestanou.
Vyplývá to z analýzy ministerstva dopravy pro včerejším jednání vlády.
Náskok cestování po silnici se někde ještě zvýší. Například do Karlových Varů o čtyřicet minut.
Na některých tratích sice modernizace jízdní dobu zkrátí, jiných spojení se však nedotkne vůbec. Do Plzně se tak cestující z Prahy dostanou o půlhodinu dříve než dnes, do Českých Budějovic až o tři čtvrtě hodiny. Na tratích do Liberce, Karlových Varů, Jihlavy či Zlína se ale žádného zrychlení nedočkají.
Zcela nezajímavá ve srovnání s autem zůstane železnice pro přepravu mezi krajskými městy. Tam je většina tratí v kategorii "zcela nezajímavé".
Ještě hůře vychází železnice ze srovnání takzvané cestovní doby. To je doba, kterou potřebuje cestující pro dopravu "ode dveří ke dveřím". V případě železnice je k jízdní době připočítána i cesta městskou dopravou, zatímco u automobilů se jízdní a cestovní doba shodují.
Odhadovat vzdálenost mezi krajskými městy v hodinách umožňuje harmonogram investic do infrastruktury, který vláda schválila loni v září. Na dopravní stavby, které nezačnou později než v roce 2016, plánuje vynaložit přes 800 miliard korun.
Nejdůležitějšími projekty jsou dokončení dálnice D8 přes České středohoří a D3 do jižních Čech, prodloužení D1 směrem na severní Moravu a obchvat Prahy.
Na železnici je největší pozornost věnována koridorům do Českých Budějovic a Plzně a modernizaci nádraží v Praze a Brně.
Plán výstavby se nelíbí hlavně ekologům. Podle nich by měl stát dávat na železnici alespoň tolik peněz jako na výstavbu silnic a dálnic. Pokud poměr mezi investicemi do železnice a investicemi do silnic a dálnic zůstane i nadále 1:2, vlaky se rychlou a pohodlnou alternativou nikdy nestanou.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích