Pardubickou zónu škrtí hlukové limity
Pardubice - Patnáct hektarů pozemků má pro současné i budoucí investory město Pardubice připraveno v průmyslové zóně ve Starých Čívicích. Zbytečně a marně.
Přísnější hlukové normy neumožní růst dopravy na příjezdové silnici I/2 od Pardubic, hygienici tedy škrtnou každý pokus o investici.
„Investoři, kteří počítali s rozvojem, jsou zklamáni. Nepoškozuje to jenom investory. Máme v průmyslové zóně ještě pozemky, ale nemůžeme je prodat a přicházíme o peníze,“ řekl náměstek pardubického primátora Michal Koláček (SPP).
Hlukové limity se ministerskou vyhláškou změnily v roce 2006, v současnosti je proto pardubická městská zóna svým provozem směrem na Svítkov na samé hraně trpělivosti hygieniků.
Hledají řešení
„Zóna je pro další rozvoj prakticky uzavřena, dokud nebude přeložka silnice I/2. Momentálně to vypadá tak, že by se mělo zahájit se stavbou až v roce 2014,“ řekl Právu náměstek pardubického primátora Alexandr Krejčíř (ODS).
Pardubičtí radní hledají dočasná a provizorní řešení. „Existují obrusné vrstvy vozovek na principu směsi s pryží, které jsou schopny o zhruba osm až třináct decibelů snížit hluk z vozidel,“ poznamenal Jaroslav Deml (ODS), primátor Pardubic.
Řešení okamžité, leč efektem možná sporné, bylo využito pro japonskou společnost JTEKT Automotive Czech Republic. Aby dostala povolení k rozšíření výroby, zavázala se, že část kamiónů bude posílat ze zóny na druhou stranu než na Pardubice, tedy oklikou přes Přelouč.
„Jde v průměru o 2,5 kamiónu denně. Ke kontrole má sloužit kamerový systém, který bude obsluhovat městská policie,“ slíbil Koláček.
O další pozemky k současně využívaným projevily zájem podle pardubických radních společnosti Kayaba, Panasonic Matsushita a VTECT. Už delší čas se město Pardubice snaží jednat především s investory, kteří minimálně zatíží životní prostředí a mají prakticky nulové požadavky na dopravu.
zdroj: www.pravo.cz