Ve Wroclavi budou jezdit tramvaje Škoda
V polské Wroclawi byla dne 2. dubna slavnostně podepsána smlouva mezi magistrátem města Wroclawi a českým výrobcem ŠKODA TRANSPORTATION, s. r. o., na dodávku 28 obousměrných tramvají typu ŠKODA 19T. Smlouvu podepsali Rafael Dutkiewicz, primátor města Wroclaw, a Tomáš Krsek, předseda představenstva a generální ředitel ŠKODA HOLDING, a. s. Slavnostního podpisu smlouvy se zúčastnili místoprimátoři města Wroclawi Wojciech Adamski a Maciej Bluj, a dále Witold Turzański, generální ředitel dopravního podniku MPK Wroclaw, velvyslanec ČR v Polsku Jan Sechter a další významní hosté.
ŠKODA TRANSPORTATION podle uzavřeného kontraktu vyrobí a dodá v letech 2009 až 2012 do Wroclawi celkem 28 tramvají typu ŠKODA 19T. První tramvaj dorazí do Wroclawi začátkem roku 2011, poslední začátkem roku 2012.
Nové tramvaje budou provozovány v rámci wroclawského systému „Tramvaj Plus“. Tento projekt řeší spojení nového stadionu, na kterém se budou v roce 2012 odehrávat fotbalové zápasy mistrovství Evropy, se vzdálenými okrajovými čtvrtěmi města.
V současné době městský dopravní podnik – MPK Wroclaw – úspěšně provozuje 17 obdobných moderních tramvají typu 16T s designem Porsche v jednosměrném provedení. Tramvaje se značkou ŠKODA se již staly novým symbolem města s více než 630 000 obyvateli, které je čtvrtým největším městem v Polsku.
ŠKODA 16T v provozu
ŠKODA 19T je pětičlánková nízkopodlažní obousměrná tramvaj. Pracoviště řidiče je plně klimatizováno a je nově vybaveno kamerovým systémem, který snímá prostor exteriéru i interiéru vozidla. Tramvaj má tempomat, který umožní držet zvolenou rychlost vozu. Řídicí počítač dokáže také vhodně přizpůsobit rychlost při jízdě v oblouku, respektive při jízdě ze svahu.
Nové tramvaje pro Wroclaw Š 19 T a Š 16 T se kromě rozdílu v obousměrnosti budou lišit ještě barevným řešením exteriéru vozidla a pantografem umístěným nad středním článkem. Tramvaje plzeňského výrobce mají charakteristický moderní design čela, který navíc umožňuje absorbovat náraz při nehodě. Komfortní cestování bude zaručeno moderním systémem řízení i pohodlným interiérem tramvaje s klimatizací prostoru pro cestující.
Díky sníženému nástupu ve výšce 350 mm nad úrovní koleje mohou cestovat tramvají Š 19T i handicapovaní občané na vozíku. Nástup jim usnadní speciální elektrická výsuvná plošina. Zkoušky a běžný provoz jednosměrné 16T prokázaly, že vozidlo vyhovuje všem požadavkům zákazníka a vykazuje velmi dobré provozní vlastnosti.
V oddíle pro cestující budou jako novinka umístěny dva LCD oboustranné informační panely a klimatizace. Finální barevné řešení vozidla bude zveřejněno v květnu roku 2009.
Základní parametry vozidla 19 T:
Délka (přes nárazníky): | 30,25 m |
Šířka: | 2,46 m |
Výška: | 3,40 m |
Rozchod: | 1435 mm |
Počet článků: | 5 |
Počet hnacích podvozků: | 2 |
Počet běžných podvozků: | 1 |
Nízkopodlažnost: | 65 % |
Kapacita: | 51 sedících cestujících |
201 stojících cestujících při obsaditelnosti 6,66 cest./m2 | |
Maximální rychlost: | 70 km/h |
Trakční výkon: | 4x 95 kW |
ZDROJ: www.skoda.cz