Sobota, 26. listopadu 2022

Hybridní mašinka v Rotterdamu

22. května 2009
Hybridní mašinka v Rotterdamu

Přístav Rotterdam ve spolupráci s dalšími společnostmi, začíná jako první v praxi testovat hybridní posunovací lokomotivu. Předpokládá se, že dosažená úspora pohonných hmot dosáhne 40% a zároveň se sníží objem škodlivých emisí a hluku, to by měl ověřit dvouměsíční testovací provoz.

U tradičních posunovacích lokomotiv běží velký vznětový motor nepřetržitě, spotřeba paliva a emise jsou tedy značné, i když lokomotiva stojí. Vznětový motor v hybridní lokomotivě je menší, a v podstatě během často dlouhé čekací doby při posunování není spuštěn. Řídící systémy pak pohání baterie. Naftový motor v hybridní lokomotivě běží na maximální kapacitu pouze tehdy, když se požaduje maximální výkon, nebo když se nabíjí baterie.
Vzhledem k relativně malému diesel generátoru, by mohly úspory za pohonné hmoty a náklady na údržbu vynaloženou investici získat zpět během několika let. Zároveň se výrazně sníží emise výfukových plynů, pevných částic a hluku.

ZDROJ:: www.portofrotterdam.com, www.paluba.eu

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
Electrolux - domácí spotřebiče
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů