Pondělí, 22. července 2024

Francie: Elektrický zásahový vůz SIMAI PPE 6 VPI pro hasiče pařížského nádraží Montparnasse

Francie: Elektrický zásahový vůz SIMAI PPE 6 VPI pro hasiče pařížského nádraží Montparnasse

Rozlehlý areál čtvrtého největšího nádraží v Paříži, přes který projde každý den zhruba 140 tisíc osob, je zde dále mnoho set pohybů vlakových souprav včetně expresů TGV a v neposlední řaděi stanice metra pro několik linek. Z tohoto pramení zvýšené riziko vzniku mimořádné události.

Aby se v případě potřeby dostalo postiženým včasné pomoci, byla na nádraží zřízena malá podniková jednotka profesionálních hasičů,která měla nejprve k dispozici upravený akumulátorový vozík, kterému se u nás volně přezdívá "ještěrka".

Je opatřena jedním sedadlem pouze pro řidiče, který má k dispozici hasící přístroje a jeden kus dýchacího přístroje v zadní části.Červený vozík s malým modrým majákem na zádi však přestal postupemčasu vyhovovat potřebám hasičů a tak bylo rozhodnuto o jeho vhodné náhradě.

Ke konci roku 2009 obdržel tedy nádražní hasičský sbor Montparnasse nový automobil, i když automobil, je to vlastně kapotou krytý větší vozík od italské firmy SIMAI s označením PPE 6 VPI (véhicules de premi`eres interventions).

Na první pohled to spíše vypadá jako velká hračka. Akumulátorový zásahový speciál, který je jen něco přes 3 metry a šíroký pouhých 1400 mm je určen pro osádkou dvojice hasičů/paramediků, kteří sedí vpředu vedle sebe, jejich primárním úkolem je poskytování první pomoci.

SIMAI je opatřen čtyřdveřovou karoserii, v zadní části, kde je opravdu drobné vybavení, lze nouzově transportovat další dvě osoby. Nejrozšířenější částí vybavení jsou prostředky první pomoci.

Hasiči, sídlící v technické části nádraží, mají v PPE 6 VPI také k dispozici dýchací přístroje pro svojí ochranu, dále hasící přístroje, dvoudílný vysunovací žebřík, umístěný na střeše. Zde je také modrá světelná rampa od firmy Federal Signal, typ P9000, od ní pocházejí i přední doplňková modrá světla Microled Sputnik.

Akumulátorový SIMAI PPE 6 VPI je navržen speciálně pro činnost v prostorách nádraží, francouzská železniční společnost SNCF, resp. její divize na správu železničních stanic Gares & Connexions za něj utratila poměrně vysokou částku - 48 tisíc Euro.

Za tři roky provozu se však ukázalo, že je to vhodná investice, protože i díky němu se podařilo zachránit lidské životy.

ZDROJ:pozary.cz, kráceno

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů