EuroShop 2011 skončil 2. března a mohl se pochlubit největší účastí vystavovatelů i návštěvníků. Za pět dní trvání veletrhu navštívilo Düsseldorfské výstaviště přes 106 tisíc lidí. Ti mohli zhlédnout expozice více než dvou tisícovek vystavovatelů. A co bylo hlavním mottem? Udržitelné materiály a produkty.
Budoucnost obchodu
Světově největší veletrh investičních možností pro retailery, EuroShop 2011, dospěl k úspěšnému závěru 2. března. 2038 vystavovatelů z 53 zemí se jednohlasně shodovalo na výborných transakčních výsledcích a míře nových kontaktů. Redakce časopisu Regal byla na místě již v první den otevření 26. února a ihned po zahájení veletrhu v deset hodin dopoledne jsme byli svědky velkolepé návštěvnosti a čilého ruchu na výstavní ploše, která letos dosáhla 107 tis. metrů čtverečních. Alespoň z našeho pohledu se zdálo, že krize je definitivně zažehnána. To potvrzují také slova Hanse Wernera Reinharda, výkonného ředitele Messe Düsseldorf: "Tento rok byl EuroShop fenomenální. Po tvrdé krizi v roce 2009 stálo při plánování tohoto ročníku veletrhu štěstí, a to jak na straně výstavnictví, tak při nás jako organizátorech. Všechny sektory tohoto průmyslu zaznamenávají dynamický vzestup. Nálada ve výstavních halách byla neobyčejně pozitivní."
Vystavovatelé si v prvé řadě pochvalovali vysoké mezinárodní zastoupení. Přes 60 % návštěvníků cestovalo z více než 90 zemí světa. Přínosem bylo také oproti minulým ročníkům vyšší zastoupení návštěvníků z Itálie, Brazílie a USA. "Tento mezinárodní zájem jasně ukazuje, jak dynamický globální retail je a jakou výhradní pozici EuroShop jakožto ekonomický stimul v tomto prostředí má," uvedl Bernd Hallier, předseda dozorčí rady veletrhu a výkonný ředitel EHI Retail Institutu.
Udržitelnost a energie
Segmentace veletrhu na čtyři oblasti - EuroConcept, EuroSales, EuroCIS a EuroExpo - se také potvrdila jako výhodná a poprvé bylo velmi jednoduché vypozorovat jedno společné téma, které všechny čtyři oblasti spojilo - udržitelnost. Nadneseně řečeno, návštěvníci viděli nejzelenější EuroShop v historii. Téma využitelnosti energií a udržitelnosti se prolínalo všemi obory - od energeticky úsporných chladicích zařízení, využívání udržitelných materiálů pro zařízení prodejen a výrobu displejů či figurín, přes využívání rekuperačních energií až po energeticky úsporné technologie světelných systémů. "Realizace našeho motta - Přirozeně inovativní (Naturally innovative) - se setkalo s neuvěřitelným zájmem," říká jedna z vystavovatelů, Tiziana Raiteri, marketingová manažerka italského výrobce chladicích zařízení Arneg.
Téma udržitelnosti a ekologie se promítlo také do konferenční části, kde byl zaznamenán velkolepý zájem například o téma LED osvětlení prodejen.
Světlo v hlavní roli
Sektor osvětlení (v části EuroConcept) je považován obecně za nejrychleji rostoucí segment. Hlavní roli zde hraje promoční osvětlování, světlo a emoční designové prostředky a v neposlední řadě také energetická efektivita světelné architektury. V segmentu světel vystavovalo přes 150 firem a nebylo těžké si všimnout, že nejdůležitějším trendem dneška jsou LED řešení. Zájem návštěvníků o tento druh osvětlení jednoznačně napověděl, že LED jsou technologií budoucnosti.
ZDROJ: REGAL