Firma Terminal Brno, a.s. vznikla v roce 2008 z předchozího kontejnerového
překladiště v majetku ČSKD Intrans, po odkupu dvoutřetinového podílu akcií
firmou ČD Cargo. Kontejnerové překladiště, jako takové, fungovalo historicky již
od roku 1975, kdy zažívala Česká republika boom v kombinované dopravě. Od roku
1991, z důvodu značného poklesu poptávky po přepravě zboží velkoobjemovými
kontejnery, fungoval provoz terminálu pouze v udržovací fázi, přičemž musel být
v roce 2003 uzavřen a portálový jeřáb, kterým se na překladišti prováděly
manipulace, byl zakonzervován. Vzhled překladiště v roce 1992
[http://www.terminalbrno.cz/uploads/images/terminal%2092.png]Tato situace
pominula až v roce 2007, vzhledem k postupnému navyšování poptávky po přepravě
kombinovaným způsobem od počátku nového tisíciletí a chod překladiště byl znovu
obnoven. V současnosti je firma Terminal Brno, a.s. dceřinou společností ČD
Cargo a Rail Cargo Operator - CSKD, od kterých přijímá značnou část odbavených
zakázek. V roce 2012 prošel Terminal Brno, a.s. rozsáhlou rekonstrukcí, při
které byla vystavěna nová manipulační plocha v prostoru u kolejiště, čímž se
značně zjednodušilo a zrychlilo odbavení jednotlivých vlaků. V současnosti firma
vzkvétá, díky vysoké poptávce po přepravě intermodálních návěsů po železnici. K
překládce tohoto typu návěsů nebylo možno využívat portálový jeřáb, který byl
uzpůsobený pouze pro překládku kontejnerů, proto byl mechanismus rozebrán a
nahrazen kolovým reachstackerovým jeřábem. Překládka kontejnerů a návěsů probíhá
na 3.kolejové železniční vlečce o délce 300m. Měsíčně se u nás přeloží okolo
1200 návěsů a plánuje se navýšení objemu odbavení těchto přepravních jednotek o
polovinu.
Firma Terminal Brno, a.s. vznikla v roce 2008 z předchozího kontejnerového překladiště v majetku ČSKD Intrans, po odkupu dvoutřetinového podílu akcií firmou ČD Cargo. Kontejnerové překladiště, jako takové, fungovalo historicky již od roku 1975, kdy zažívala Česká republika boom v kombinované dopravě. Od roku 1991, z důvodu značného poklesu poptávky po přepravě zboží velkoobjemovými kontejnery, fungoval provoz terminálu pouze v udržovací fázi, přičemž musel být v roce 2003 uzavřen a portálový jeřáb, kterým se na překladišti prováděly manipulace, byl zakonzervován. Tato situace pominula až v roce 2007, vzhledem k postupnému navyšování poptávky po přepravě kombinovaným způsobem od počátku nového tisíciletí a chod překladiště byl znovu obnoven. V současnosti je firma Terminal Brno, a.s. dceřinou společností ČD Cargo a Rail Cargo Operator - CSKD, od kterých přijímá značnou část odbavených zakázek. V roce 2012 prošel Terminal Brno, a.s. rozsáhlou rekonstrukcí, při které byla vystavěna nová manipulační plocha v prostoru u kolejiště, čímž se značně zjednodušilo a zrychlilo odbavení jednotlivých vlaků. V současnosti firma vzkvétá, díky vysoké poptávce po přepravě intermodálních návěsů po železnici. K překládce tohoto typu návěsů nebylo možno využívat portálový jeřáb, který byl uzpůsobený pouze pro překládku kontejnerů, proto byl mechanismus rozebrán a nahrazen kolovým reachstackerovým jeřábem. Překládka kontejnerů a návěsů probíhá na 3.kolejové železniční vlečce o délce 300m. Měsíčně se u nás přeloží okolo 1200 návěsů a plánuje se navýšení objemu odbavení těchto přepravních jednotek o polovinu.