Škoda nebo Siemens?
Společnost Siemens vydala tiskovou zprávu s názvem ,,První a jediná moderní elektrická lokomotiva na českých tratích bez omezení: Vectron z produkce Siemens. První moderní vysokovýkonná a vysokorychlostní elektrická lokomotiva, která získala typové schválení k provozu na celé infrastruktuře SŽDC v České republice, byla lokomotiva ŚKODA typové řady 109E Emil Zátopek, kterou kompletně vyvinula a vyrábí Škoda Transportation.
První moderní elektrickou vysokovýkonnou a vysokorychlostní lokomotivou, která získala typové schválení od Drážního úřadu České republiky pro provoz na celé elektrifikované síti SŽDC, byla lokomotiva typové řady 109E Emil Zátopek společnosti Škoda Transportation. Typové schválení k provozu v České republice lokomotiva získala dne 28. května 2013, tedy o téměř dva roky dříve než stroj konkurence.
Lokomotiva typové řady 109E je vícesystémová a vysokovýkonná lokomotiva pro rychlosti až 200 km/h. V současnosti je nejrychlejší a nejvýkonnější lokomotivou české výroby, která splňuje náročné technické a technologické parametry, relevantní evropské předpisy TSI a současně i soubor národních požadavků na železniční vozidla zemí sousedících s Českou republikou. Její největší výhodou je schopnost průběžného provozu na železničních infrastrukturách těchto zemí, provozovatel tedy nemusí v hraničních stanicích stroje přepřahat. Elektrická lokomotiva Emil Zátopek je připravena na využití jednotného evropského zabezpečovacího systému ECTS, umožňuje dynamické brždění na všech napájecích systémech a je vhodná pro provoz na vysokorychlostních tratích. V technických parametrech je srovnatelná například i s lokomotivou Vectron z produkce společnosti Siemens.
V současnosti má lokomotiva Emil Zátopek povolení k provozu v pěti evropských zemích. Kromě České republiky může jezdit v Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku.
Další informace:
Lubomíra Černá
Škoda Transportation
737 281 550
lubomira.cerna@skoda.cz
ZDROJ: www.skoda.cz