zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

GARNIER GREEN BEAUTY DOSTUPNÁ VŠEM

06.10.2021
Ekostyl
Recyklace
GARNIER GREEN BEAUTY DOSTUPNÁ VŠEM

Značka Garnier učinila závazek Green Beauty, což představuje komplexní přístup k udržitelnosti. Tento závazek se týká každého kroku hodnotového řetězce značky s ambiciózními cíli do roku 2025, které mají výrazně snížit celkový dopad značky Garnier na životní prostředí. Garnier se rovněž zavázal k transparentnosti, a proto každý rok vydává průběžnou zprávu o pokroku v oblasti udržitelnosti, jež je auditována třetí stranou a veřejně dostupná na webových stránkách značky.

Garnier dnes zveřejňuje svou zprávu o pokroku v oblasti udržitelnosti za rok 2020 obsahující přehledné informace o konkrétních úspěších, jichž značka zatím dosáhla v rámci plnění svých cílů do roku 2025:

Závazky Garnier do roku 2025 zahrnují...

  • Všechny výrobky budou vyrobeny bez použití prvotního plastu.
  • Všechny obaly budou opakovaně použitelné, recyklovatelné nebo kompostovatelné.
  • 100 % průmyslových provozů bude uhlíkově neutrálních.
  • Bude posííleno postavení 1 000 komunit prostřednictvím programů Zodpovědného získávání ingrediencí.
  • 75 % složek všech inovací v péči o vlasy a pleť bude na bázi bio (s ingrediencemi, které jsou obnovitelné a cirkulární, neustále se obnovují v relativně krátké době).

Garnier již dnes splňuje...

  • Více než dvojnásobnásobek plastu v obalech je recyklovaný (3 670 tun v roce 2019 oproti 9 019 tunám v roce 2020).
  • Téměř polovina (49 %) průmyslových závodů je nyní uhlíkově neutrálních (oproti roku 2019 přibylo 7 závodů).
  • Je posíleno postavení 787 komunit prostřednictvím programu Solidarity Sourcing pro ingredience (oproti 670 komunitám v roce 2019).
  • 97 % nových nebo renovovaných výrobků má lepší environmentální nebo sociální profil.
  • 99 % ingrediencí je veganských*.

Nejnovější zpráva společnosti Garnier o pokroku v oblasti udržitelnosti přichází v době, kdy tato kosmetická značka uvádí na trh inovaci, která má změnit chování spotřebitelů a umožnit jim, aby se chovali udržitelněji ve svém každodenním životě. Ekologické, ekonomické a stejně účinné jako tekuté šampony, to jsou nové tuhé šampony od Garnier Botanic Therapy. Poskytují kompletní péči pro vaše vlasy, bez zbytečného plastového odpadu z obalů. Nejenže jsou šetrné k životnímu prostředí, ale zároveň poskytují kompletní péči pro vaše vlasy se stejnou jemností, pěnivostí a efektivitou jako šampony tekuté.

Udržitelné inovace praktické pro spotřebitele:

Značka Garnier se zavázala k optimalizaci oběhového modelu balení. Nyní nabídne svým spotřebitelům systém opakovaného plnění u produktů vlasové péče (šamponů, kondicionerů atd.). Ty budou k dostání v podobě ekologicky šetrných doplňovacích náplní.

První ekologická opakovaně použitelná balení Garnier byla uvedena na trh začátkem tohoto roku a obsahují o 80 % méně plastu [1]. Nyní je lze použít k doplnění opakovaně použitelné hliníkové lahve. Tato lahev je použitelné a po dobu jednoho roku, což pomáhá ušetřit až 1,8 milionu původních plastových obalů [2].

Garnier spolupracuje s organizací Plastics for Change, která pomáhá řešit sociální dopady na znečištění planety plastovým odpadem. Podporujeme více než indických 500 sběračů plastu a jejich rodin, a to v oblasti vzdělávání, zdravotní péče, výživy a v neposlední řadě také finančně. Díky tomuto partnerství se v roce 2020 podařilo sesbírat celých 40 milionů použitých plastových obalů[3].

"V rámci značky Garnier jsme hluboce odhodláni změnit způsob fungování kosmetického průmyslu a iniciovat změnu pro nás všechny. Prostřednictvím obalové iniciativy měníme tvář péče o vlasy, ale také podporujeme miliony spotřebitelů v celé Evropě ve změně chování přispění k ekologičtější planetě. To vše je součástí závazku společnosti Garnier v oblasti Green Beauty pro nás všechny." - Adrien Koskas, globální prezident značky

Jeden zelený krok:

Na začátku roku provedlGarnier v podstatě celosvětový průzkum, který zahrnul 7 různých zemí na 4 kontinentech. Šlo o pochopení míry odhodlání spotřebitelů po udržitelnost v roce 2021**. Z výzkumu vyplynulo, že více než 73 % spotřebitelů chce být v roce 2021 udržitelnější. Inovace, jako je systém náhradních balení náplně Garnier, se tedy jeví jako správný krok k udržitelnějším rozhodnutím.

Označování dopadu výrobků:

Značka Garnier také zavedla označování jasný srovnávací systém hodnocení ekologického a sociálního dopadu výrobků. - jde o Nejdříve u výrobků péče o vlasy a to již v roce 2020 ve Francii. Tento systém označování dává každému výrobku pro péči o vlasy skóre udržitelnosti a umožňuje tak spotřebitelům činit udržitelnější rozhodnutí. Od té doby se systém rozšířil v Německu, Velké Británii a Španělsku a další země a regiony budou následovat v roce 2022.

Všechny produkty Garnier na celém světě jsou nyní oficiálně schváleny organizací Cruelty Free International (CFI) v rámci programu Leaping Bunny:

CFI je přední organizace bojující za ukončení testování na zvířatech a představuje zlatý standard v oblasti cruelty free.

Lokální aktivity značky Garnier:

Jelikož ochrana životního prostředí, změna klimatu a úbytek biologické rozmanitosti patří mezi největší společenské a civilizační výzvy naší doby a týká se i našeho regionu, navázali jsme v České republice v rámci Green Beauty lokální spolupráci s organizací Ukliďme Česko.

Ta se zabývá především dobrovolnickými úklidy černých skládek i drobného nepořádku, (tzv. litteringu) z přírody, měst a obcí po celé České republice a každoročně zorganizuje několik tisíc dobrovolnických úklidů, díky kterým se za dobu konání akce podařilo odstranit již přes 10 tisíc tun nepořádku. V neposlední řadě se činnost spolku zaměřuje na prevenci, tj. předcházení vzniku odpadů a znečištění a osvětu v této oblasti. Díky tomu vznikla nová aplikace www.KAMsNIM.cz, která poradí, jak správně naložit s nechtěnými věcmi, resp. kam nejblíže odložit vytříděný odpad z domácnosti, například obalové materiály, prošlé léky, pneumatiky, vysloužilé elektro, baterie, světelné zdroje, velkoobjemový odpad, nebo třeba i odpady nebezpečné.

A nejen to. Kromě funkce jakéhosi ,,Google na odpadky" se KAMsNIM.cz snaží najít využití pro další věci, které by se jinak zbytečně stávaly odpadem. Díky tomu tak ve svém okolí jednoduše naleznete místa, kam odevzdat například použitelné oblečení, nábytek, hračky, knihy, sportovní vybavení nebo přebytečné potraviny, které pomohou potřebným. A také řadu míst, kde od vás rádi převezmou kartonové krabice od e-shopových zásilek, znovupoužitelné nákupní tašky, či opakovaně použitelné krabičky na jídlo a nápojové kelímky. ,,Celkem aplikace zahrnuje již přes 90 000 odpadových a Re-use míst a další průběžně přibývají...

Chceš udělat pro naši planetu ještě víc? Není nic jednoduššího! Nakup své oblíbené produkty Garnier ve vybraných prodejnách či on-line obchodech v termínech, které najdeš vypsané níže, a my věnujeme 1 Kč z každého prodaného výrobku právě organizaci Ukliďme Česko***. Zároveň budeme moc rádi, když se zapojíš i jako dobrovolník do samotných úklidů přímo v místě tvého bydliště. A pokud v okolí žádný neprobíhá, můžeš se stát jeho organizátorem, všechny potřebné informace najdeš na stránkách Ukliďme Česko.

Seznam Partnerů:

Síť drogerií ROSSMANN: 29. 9. - 12. 10. 2021

Síť drogerií DM: 14. 10. - 10 .11. 2021

Síť drogerií Teta: 30. 9. - 25. 10. 2021

Síť prodejen Tesco: 1. 10. - 30. 10. 2021

Síť prodejen Albert: 6. 10. - 19. 10. 2021

Síť prodejen Globus: 14. 10. - 27. 10. 2021

Internetový obchod Notino.cz: 11. 10. - 17. 10. 2021

Internetový obchod Pilulka.cz: 1. 10. - 15. 10. 2021

Internetový obchod Alza.cz: 4. 10. - 17. 10. 2021

[1] O 180 % méně plastu ve srovnání s 2 lahvemi o objemu 250 ml

[2] Na základě 245 000 hliníkových lahví o objemu 500 ml, které lze naplnit 5krát / nebo 1 rok.

[3] Nebo ekvivalent hmotnosti 40 milionů plastových lahví za jeden rok.

* Veganské přípravky Garnier jsou veganské, protože neobsahují žádné složky ani vedlejší produkty živočišného původu. Aby mohly být naše receptury považovány za veganské, procházejí přísným validačním procesem, do kterého jsou zapojeni i dodavatelé, kteří vyrábějí naše ingredience.

** Průzkum provedla společnost Opinion Matters na vzorku 18 123 respondentů (ve věku 16+) v období 04.12.2020-17.12.2020 ve Velké Británii (2 008), USA (4 010), Francii (2 039), Německu (2012), Indii (2 029), Indonésii (2 003), Brazílii (2 022) a Spojených arabských emirátech (2 000).

***Akce se vztahuje na všechny produkty značky Garnier. Prodejní data za období trvání akce budou poskytnuta jednotlivými partnery. Značka Garnier se zavázala předat celkovou částku Spolku Ukliďme Česko nejpozději do 31. 1. 2022. Spolek Ukliďme Česko se zavázal použít tyto peněžní prostředky pro organizaci dobrovolnických úklidů a pro další rozvoj a podporu aplikace Kam s ním?

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo


Neboj se zeptat Kam s ním?
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí