České parky slaví pět let. Prodej suvenýrů vynesl doposud 600 000 Kč pro krajinu a dobrovolné záchranáře
Z popela po požáru v Českém Švýcarsku, z rukou handicapovaných pracovníků a z
malého e-shopu vznikl příběh Českých parků. Projekt Filipa Molčana, vedoucího
inovací z M2C a zakladatele Good Sailors, během pěti let ukázal, že i kapesní
nůž nebo tričko mohou významně pomoci. Více než 10 000 prodaných produktů
přineslo přes 600 000 Kč na ochranu přírody a podporu zraněných dobrovolných
členů Horské služby. Každý nákup pomohl realizovat konkrétní projekt. Budku pro
netopýry, obnovu louky, ošetření stoletého stromu nebo úklid po ničivém požáru.
Z popela po požáru v Českém Švýcarsku, z rukou handicapovaných pracovníků a z malého e-shopu vznikl příběh Českých parků. Projekt Filipa Molčana, vedoucího inovací z M2C a zakladatele Good Sailors, během pěti let ukázal, že i kapesní nůž nebo tričko mohou významně pomoci. Více než 10 000 prodaných produktů přineslo přes 600 000 Kč na ochranu přírody a podporu zraněných dobrovolných členů Horské služby. Každý nákup pomohl realizovat konkrétní projekt. Budku pro netopýry, obnovu louky, ošetření stoletého stromu nebo úklid po ničivém požáru.
České parky začaly v roce 2020 pilotní spoluprací s Národním parkem České Švýcarsko. Cíl byl jednoduchý, ale ambiciózní: nabídnout turistům krásné a kvalitní suvenýry, které nezůstávají jen na poličce, ale jsou praktické, využitelné a navíc se jimi přírodě vrací to, co jí lidé berou. ,,Z vybraných financí se například staví budky pro netopýry nebo se realizují velké úklidy v národních parcích," říká zakladatel Filip Molčan, který je současně šéfem inovací ve skupině M2C.
Za pět let existence se projekt podílel na desítkách ekologických a komunitních akcí. Kromě podpory záchranářů Horské služby pomohl projekt například s návratem tradičních luk do chráněných oblastí nebo s ošetřením historických stromů, které jsou zde již od dob monarchie. Mezi zákazníky dlouhodobě nejvíce rezonují kolekce pro České Švýcarsko a edice pro Horskou službu, které se staly bestsellerem a symbolem solidarity.
Partnerství s firmou M2C a záštita Ministerstva životního prostředí ČR dodávají projektu důvěryhodnost i širší dosah. ,,Nyní pracujeme na nových produktech pro jeden nový národní park a několik nových chráněných krajinných oblastí. Existující produkty se také stále vyvíjejí. Budeme mít něco zajímavého třeba pro milovníky netopýrů," dodává Molčan.
České parky zvou média, ekologické organizace a veřejnost, aby se přijeli podívat do terénu, kde každá koruna pomáhá měnit zpátky přirozený ráz krajiny. Mohou zažít akce pořádané v parcích nebo například mezi dobrovolníky, kteří je pomáhají realizovat. Z malého e-shopu se během pěti let stal projekt, který spojuje ekologii a moderní e-commerce způsobem, jenž může být inspirací pro další.
Více najdete na www.ceskeparky.cz
Sdílet článek na sociálních sítích