Vraky aut končí často v přírodě
Olomoucký kraj Radikální úbytek automobilů odhlašovaných z evidence registrují
od května pracovníci městských úřadů. Důvod je zřejmý.
K vyřazení vozidla musí majitelé předložit protokol o jeho likvidaci. Ta se
platí a navíc by ji měla provádět autorizovaná autovrakoviště.
" Od května klesl počet u nás odhlašovaných automobilů o čtyřicet procent.
Zatímco za stejné období loňského roku jsme jich vyřadili více než pět stovek,
letos to bylo přes dvě stovky," uvedl vedoucí odboru agendy motorových vozidel
olomouckého magistrátu Michal Urbášek. Podobná situace panuje i ve Šternberku. "
Dříve jsme měsíčně vyřazovali kolem čtyř až pěti desítek aut. Nyní jich bývá
kolem osmi," uvedl Zdeněk Machala z odboru dopravy.
Naproti tomu přibývá registračních značek, které si lidé od nepoužívaných
vozidel nechávají na přechodnou dobu uložit do depozit.
V Olomouci jejich počet ve srovnání se stejným obdobím loňska vzrostl ze 171 o
stovku. Úředníci se netají obavami, že lidé odkládají vraky na černých
skládkách. Svědčí o tom zkušenost starosty mysliveckého honebního společenství
Slavonín- Nový Dvůr Josefa Kargera. " To, co nelze z aut odmontovat a zpeněžit,
lidé vyvezou do přírody. Na našich pozemcích jsme zaznamenali několik takových
trosek," řekl.
Olomoucký kraj Radikální úbytek automobilů odhlašovaných z evidence registrují od května pracovníci městských úřadů. Důvod je zřejmý.
K vyřazení vozidla musí majitelé předložit protokol o jeho likvidaci. Ta se platí a navíc by ji měla provádět autorizovaná autovrakoviště.
" Od května klesl počet u nás odhlašovaných automobilů o čtyřicet procent. Zatímco za stejné období loňského roku jsme jich vyřadili více než pět stovek, letos to bylo přes dvě stovky," uvedl vedoucí odboru agendy motorových vozidel olomouckého magistrátu Michal Urbášek. Podobná situace panuje i ve Šternberku. " Dříve jsme měsíčně vyřazovali kolem čtyř až pěti desítek aut. Nyní jich bývá kolem osmi," uvedl Zdeněk Machala z odboru dopravy.
Naproti tomu přibývá registračních značek, které si lidé od nepoužívaných vozidel nechávají na přechodnou dobu uložit do depozit.
V Olomouci jejich počet ve srovnání se stejným obdobím loňska vzrostl ze 171 o stovku. Úředníci se netají obavami, že lidé odkládají vraky na černých skládkách. Svědčí o tom zkušenost starosty mysliveckého honebního společenství Slavonín- Nový Dvůr Josefa Kargera. " To, co nelze z aut odmontovat a zpeněžit, lidé vyvezou do přírody. Na našich pozemcích jsme zaznamenali několik takových trosek," řekl.
Protože likvidace ojetiny na autrovrakovišti jejich majitele přijde na dva tři tisíce korun, příliš se do ní nehrnou. " Zájem je minimální. A to i přesto, že se snažíme odebrat z každého vozidla to, co je ještě použitelné a z poplatku to odečíst," uvedl pracovník autovrakoviště v Bystročicích na Olomoucku.
" Vyřízení certifikátu na ekologickou likvidaci vozidel je náročné administrativně i finančně. Do úprav jsme museli investovat kolem milionu korun," řekl Martin Khýr, majitel prostějovské společnosti Haná Metal. Ta patří k výjimkám, protože vozidla likviduje na vlastní náklady a zbytky z nich vozí do sběru. Podle Eduarda Šenka z odboru životního prostředí krajského úřadu vlastní v současnosti potřebný certifikát dvě desítky autovrakovišť v kraji. " Nedá se ovšem posoudit, jestli je tento počet dostatečný nebo ne. Objem jejich prací je různý," uzavřel.
K vyřazení vozidla musí majitelé předložit protokol o jeho likvidaci. Ta se platí a navíc by ji měla provádět autorizovaná autovrakoviště.
" Od května klesl počet u nás odhlašovaných automobilů o čtyřicet procent. Zatímco za stejné období loňského roku jsme jich vyřadili více než pět stovek, letos to bylo přes dvě stovky," uvedl vedoucí odboru agendy motorových vozidel olomouckého magistrátu Michal Urbášek. Podobná situace panuje i ve Šternberku. " Dříve jsme měsíčně vyřazovali kolem čtyř až pěti desítek aut. Nyní jich bývá kolem osmi," uvedl Zdeněk Machala z odboru dopravy.
Naproti tomu přibývá registračních značek, které si lidé od nepoužívaných vozidel nechávají na přechodnou dobu uložit do depozit.
V Olomouci jejich počet ve srovnání se stejným obdobím loňska vzrostl ze 171 o stovku. Úředníci se netají obavami, že lidé odkládají vraky na černých skládkách. Svědčí o tom zkušenost starosty mysliveckého honebního společenství Slavonín- Nový Dvůr Josefa Kargera. " To, co nelze z aut odmontovat a zpeněžit, lidé vyvezou do přírody. Na našich pozemcích jsme zaznamenali několik takových trosek," řekl.
Protože likvidace ojetiny na autrovrakovišti jejich majitele přijde na dva tři tisíce korun, příliš se do ní nehrnou. " Zájem je minimální. A to i přesto, že se snažíme odebrat z každého vozidla to, co je ještě použitelné a z poplatku to odečíst," uvedl pracovník autovrakoviště v Bystročicích na Olomoucku.
" Vyřízení certifikátu na ekologickou likvidaci vozidel je náročné administrativně i finančně. Do úprav jsme museli investovat kolem milionu korun," řekl Martin Khýr, majitel prostějovské společnosti Haná Metal. Ta patří k výjimkám, protože vozidla likviduje na vlastní náklady a zbytky z nich vozí do sběru. Podle Eduarda Šenka z odboru životního prostředí krajského úřadu vlastní v současnosti potřebný certifikát dvě desítky autovrakovišť v kraji. " Nedá se ovšem posoudit, jestli je tento počet dostatečný nebo ne. Objem jejich prací je různý," uzavřel.
Zdroj:Olomoucký deník
Sdílet článek na sociálních sítích