Hory objevily už i čtyřkolky
Jablonecko - Žádný obrat k lepšímu nezaznamenali ochránci přírody v případech
motorkářů, kteří se svými stroji řádí v Chráněné krajinné oblasti Jizerské hory.
Naopak. Podle jejího ředitele Jiřího Huška počet motorkářů stále plíživě
narůstá. V lesích se již dokonce objevují i jezdci na čtyřkolkách a v zimě zase
do chráněnky vjíždějí skútry. "Obávám se, že zatím neexistuje rozumné řešení,
jak tomuto problému zamezit," řekl Hušek.
Podle některých údajů se v České republice každým rokem prodá dva tisíce
motocyklů, přičemž v bazarech lze slušné enduro pořídit již za padesát či
šedesát tisíc korun. Terénní motorka tak už přestává být výsadou pouze
movitějších lidí. V Jizerských horách tito lidé nacházejí výborný terén.
"Vymáhání zákona je v tomto případě velmi obtížné, a to i pro policii," doplnil
Hušek.
Ještě loni mohl ředitel chráněné oblasti prohlásit, že jeho kolegové dopadli dva
motokrosaře. Jeden z nich dostal pokutu dva a druhý pět tisíc korun. Od té doby
se však ochráncům nepodařilo dopadnout už žádného z nich. Lapit motokrosaře je
také velmi složité, přestože je ochránci mohou vidět i vyfotografovat. Asi jen
málokterý z nich by ale takovému ochránci na povel zastavil. Navíc na divoké
jízdy vyrážejí bez státních poznávacích značek, v kombinézách a s helmami na
hlavách, takže identifikace je takřka nemožná.
"Musel by se změnit celkový přístup veřejnosti," nastínil předpoklad obratu k
lepšímu Hušek, přičemž výrazně by se o věc měli začít zajímat i policie a obce.
"Je to ovšem dlouhodobá věc. Možná se to bude muset ještě hodně zhoršit a pak se
třeba lidé chytí za nos," dodal ředitel.
Jezdci využívají nejen polních a lesních cest, ale zajíždějí i přímo do lesa. Za
sebou zanechávají vyjetá koryta, čímž značně poškozují přírodu. Ti nejotrlejší
nacházeli příhodný terén i v přírodní rezervaci.
Jablonecko - Žádný obrat k lepšímu nezaznamenali ochránci přírody v případech motorkářů, kteří se svými stroji řádí v Chráněné krajinné oblasti Jizerské hory. Naopak. Podle jejího ředitele Jiřího Huška počet motorkářů stále plíživě narůstá. V lesích se již dokonce objevují i jezdci na čtyřkolkách a v zimě zase do chráněnky vjíždějí skútry. "Obávám se, že zatím neexistuje rozumné řešení, jak tomuto problému zamezit," řekl Hušek.
Podle některých údajů se v České republice každým rokem prodá dva tisíce motocyklů, přičemž v bazarech lze slušné enduro pořídit již za padesát či šedesát tisíc korun. Terénní motorka tak už přestává být výsadou pouze movitějších lidí. V Jizerských horách tito lidé nacházejí výborný terén. "Vymáhání zákona je v tomto případě velmi obtížné, a to i pro policii," doplnil Hušek.
Ještě loni mohl ředitel chráněné oblasti prohlásit, že jeho kolegové dopadli dva motokrosaře. Jeden z nich dostal pokutu dva a druhý pět tisíc korun. Od té doby se však ochráncům nepodařilo dopadnout už žádného z nich. Lapit motokrosaře je také velmi složité, přestože je ochránci mohou vidět i vyfotografovat. Asi jen málokterý z nich by ale takovému ochránci na povel zastavil. Navíc na divoké jízdy vyrážejí bez státních poznávacích značek, v kombinézách a s helmami na hlavách, takže identifikace je takřka nemožná.
"Musel by se změnit celkový přístup veřejnosti," nastínil předpoklad obratu k lepšímu Hušek, přičemž výrazně by se o věc měli začít zajímat i policie a obce. "Je to ovšem dlouhodobá věc. Možná se to bude muset ještě hodně zhoršit a pak se třeba lidé chytí za nos," dodal ředitel.
Jezdci využívají nejen polních a lesních cest, ale zajíždějí i přímo do lesa. Za sebou zanechávají vyjetá koryta, čímž značně poškozují přírodu. Ti nejotrlejší nacházeli příhodný terén i v přírodní rezervaci.
Podle některých údajů se v České republice každým rokem prodá dva tisíce motocyklů, přičemž v bazarech lze slušné enduro pořídit již za padesát či šedesát tisíc korun. Terénní motorka tak už přestává být výsadou pouze movitějších lidí. V Jizerských horách tito lidé nacházejí výborný terén. "Vymáhání zákona je v tomto případě velmi obtížné, a to i pro policii," doplnil Hušek.
Ještě loni mohl ředitel chráněné oblasti prohlásit, že jeho kolegové dopadli dva motokrosaře. Jeden z nich dostal pokutu dva a druhý pět tisíc korun. Od té doby se však ochráncům nepodařilo dopadnout už žádného z nich. Lapit motokrosaře je také velmi složité, přestože je ochránci mohou vidět i vyfotografovat. Asi jen málokterý z nich by ale takovému ochránci na povel zastavil. Navíc na divoké jízdy vyrážejí bez státních poznávacích značek, v kombinézách a s helmami na hlavách, takže identifikace je takřka nemožná.
"Musel by se změnit celkový přístup veřejnosti," nastínil předpoklad obratu k lepšímu Hušek, přičemž výrazně by se o věc měli začít zajímat i policie a obce. "Je to ovšem dlouhodobá věc. Možná se to bude muset ještě hodně zhoršit a pak se třeba lidé chytí za nos," dodal ředitel.
Jezdci využívají nejen polních a lesních cest, ale zajíždějí i přímo do lesa. Za sebou zanechávají vyjetá koryta, čímž značně poškozují přírodu. Ti nejotrlejší nacházeli příhodný terén i v přírodní rezervaci.
Zdroj:Deník Jablonecka
Sdílet článek na sociálních sítích