Špinavý vzduch zabíjí 310 tisíc Evropanů ročně
Zplodiny a popílek z automobilů poháněných naftou, z továren a zemědělství podle
nejnovější studie každý rok zapříčiní smrt 310 tisíc občanů zemí Evropské unie.
Německý deník Süddeutsche Zeitung o víkendu napsal, že jemný prach v průměru
snižuje délku života každého Evropana o devět měsíců.
Podle průzkumu provedeného Evropskou unií zemře v celé EU na nemoci související
se znečištěním ovzduší ročně 310 tisíc lidí. Jen v Německu to je 65 tisíc úmrtí
ročně. Zvláště špatně jsou na tom podle studie spolková země Severní
Porýní-Vestfálsko, země Beneluxu, severní Itálie a země střední Evropy.
Znečištění ovzduší způsobuje mimo jiné rakovinu a srdeční choroby.
Od počátku roku však platí maximální povolené hodnoty pro množství jemného
prachu ve vzduchu. "Všechny hraniční hodnoty musejí být dodrženy," prohlásil
komisař pro ochranu životního prostředí Stavros Dimas. Evropská komise si
předsevzala, že do roku 2020 sníží počet úmrtí zapříčiněných nečistotami ve
vzduchu na 200 tisíc.
V mnoha německých obcích se však mezní hodnoty překračují. Například v bavorské
metropoli Mnichově byly tyto hodnoty od počátku roku překročeny na jednom
sledovaném místě šestnáctkrát, v Dortmundu třináctkrát, ve Frankfurtu nad
Mohanem dvanáctkrát a v Berlíně desetkrát.
Podle ekologických sdružení by prospěly zákazy průjezdu automobilů centry měst,
omezení rychlosti, či zavádění mýtného. Mluvčí EU Barbara Helfferichová odkázala
na příklad švédské metropole Stockholmu, na jehož území platí pro automobily
rychlostní limit 35 kilometrů za hodinu.
Zplodiny a popílek z automobilů poháněných naftou, z továren a zemědělství podle nejnovější studie každý rok zapříčiní smrt 310 tisíc občanů zemí Evropské unie. Německý deník Süddeutsche Zeitung o víkendu napsal, že jemný prach v průměru snižuje délku života každého Evropana o devět měsíců.
Podle průzkumu provedeného Evropskou unií zemře v celé EU na nemoci související se znečištěním ovzduší ročně 310 tisíc lidí. Jen v Německu to je 65 tisíc úmrtí ročně. Zvláště špatně jsou na tom podle studie spolková země Severní Porýní-Vestfálsko, země Beneluxu, severní Itálie a země střední Evropy. Znečištění ovzduší způsobuje mimo jiné rakovinu a srdeční choroby.
Od počátku roku však platí maximální povolené hodnoty pro množství jemného prachu ve vzduchu. "Všechny hraniční hodnoty musejí být dodrženy," prohlásil komisař pro ochranu životního prostředí Stavros Dimas. Evropská komise si předsevzala, že do roku 2020 sníží počet úmrtí zapříčiněných nečistotami ve vzduchu na 200 tisíc.
V mnoha německých obcích se však mezní hodnoty překračují. Například v bavorské metropoli Mnichově byly tyto hodnoty od počátku roku překročeny na jednom sledovaném místě šestnáctkrát, v Dortmundu třináctkrát, ve Frankfurtu nad Mohanem dvanáctkrát a v Berlíně desetkrát.
Podle ekologických sdružení by prospěly zákazy průjezdu automobilů centry měst, omezení rychlosti, či zavádění mýtného. Mluvčí EU Barbara Helfferichová odkázala na příklad švédské metropole Stockholmu, na jehož území platí pro automobily rychlostní limit 35 kilometrů za hodinu.
Podle průzkumu provedeného Evropskou unií zemře v celé EU na nemoci související se znečištěním ovzduší ročně 310 tisíc lidí. Jen v Německu to je 65 tisíc úmrtí ročně. Zvláště špatně jsou na tom podle studie spolková země Severní Porýní-Vestfálsko, země Beneluxu, severní Itálie a země střední Evropy. Znečištění ovzduší způsobuje mimo jiné rakovinu a srdeční choroby.
Od počátku roku však platí maximální povolené hodnoty pro množství jemného prachu ve vzduchu. "Všechny hraniční hodnoty musejí být dodrženy," prohlásil komisař pro ochranu životního prostředí Stavros Dimas. Evropská komise si předsevzala, že do roku 2020 sníží počet úmrtí zapříčiněných nečistotami ve vzduchu na 200 tisíc.
V mnoha německých obcích se však mezní hodnoty překračují. Například v bavorské metropoli Mnichově byly tyto hodnoty od počátku roku překročeny na jednom sledovaném místě šestnáctkrát, v Dortmundu třináctkrát, ve Frankfurtu nad Mohanem dvanáctkrát a v Berlíně desetkrát.
Podle ekologických sdružení by prospěly zákazy průjezdu automobilů centry měst, omezení rychlosti, či zavádění mýtného. Mluvčí EU Barbara Helfferichová odkázala na příklad švédské metropole Stockholmu, na jehož území platí pro automobily rychlostní limit 35 kilometrů za hodinu.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích