Ekologická Karosa
City bus CNG (zemní plyn) Tento autobus na zemní plyn je poháněn motorem Iveco
Cursor 8 CNG (EURO 4). Využití zemního plynu jako paliva v dopravních
prostředcích má své nesporné ekologické, ale také ekonomické přínosy pro
uživatele a je jedním ze současných trendů vývoje dopravní techniky. V autobusu
City bus CNG je 26 míst pro sedící cestující a 59 míst pro stojící cestující.
Sedadla jsou skořepinová, plastová, látkou čalouněná a jsou konstruována a
rozmístěna tak, aby odpovídala použití v městském provozu. Cestující mohou do
vozu vstupovat třemi dvoukřídlými dveřmi, které se otevírají dovnitř vozu a jsou
elektropneumaticky ovládané z místa řidiče. Rozjezd vozu při otevřených dveřích
je blokován a všechny dveře jsou s ohledem na bezpečnost cestujících jištěny
reversibilními ventily. Nástupní výška u předních a středních dveří je 320 mm, u
zadních dveří 330 mm. V nástupním prostoru proti středním dveřím je prostorná
plošina určená zvláště pro přepravu kočárků či vozíků invalidních osob.
TECHNICKÉ ÚDAJE délka 11 990 mm šířka 2 500 mm výška 3 371 mm celková max.
hmotnost na přední nápravu 6 500 kg celková max. hmotnost na zadní nápravu 11
500 kg pohotovostní hmotnost 12 476 kg nástupní výška u předních a středních
dveří 320 mm nástupní výška u zadních dveří 330 mm počet míst k sezení 26 1
počet míst k stání 59 POHONNÁ JEDNOTKA motor Iveco Cursor 8 CNG (EURO 4) výkon
200 kW při 2 050 ot/min kroutící moment 1 100 Nm při 1 100 ot/min převodovka
Voith D 851.3 - třístupňová, plně automatická s vestavěným hydraulickým
retardérem V současné době přichází Karosa s ještě novějším typem nazvaným
CITELIS, který překonává i normu Euro 5. Budeme se s těmito autobusy setkávat
více v ulicích našich měst? ZDROJ:www.technikaatrh.cz,
www.karosa.cz,www.iveco.com, Enviweb
City bus CNG (zemní plyn)
Tento autobus na zemní plyn je poháněn motorem Iveco Cursor 8 CNG (EURO 4). Využití zemního plynu jako paliva v dopravních prostředcích má své nesporné ekologické, ale také ekonomické přínosy pro uživatele a je jedním ze současných trendů vývoje dopravní techniky.
V autobusu City bus CNG je 26 míst pro sedící cestující a 59 míst pro stojící cestující. Sedadla jsou skořepinová, plastová, látkou čalouněná a jsou konstruována a rozmístěna tak, aby odpovídala použití v městském provozu.
Cestující mohou do vozu vstupovat třemi dvoukřídlými dveřmi, které se otevírají dovnitř vozu a jsou elektropneumaticky ovládané z místa řidiče. Rozjezd vozu při otevřených dveřích je blokován a všechny dveře jsou s ohledem na bezpečnost cestujících jištěny reversibilními ventily. Nástupní výška u předních a středních dveří je 320 mm, u zadních dveří 330 mm. V nástupním prostoru proti středním dveřím je prostorná plošina určená zvláště pro přepravu kočárků či vozíků invalidních osob.
TECHNICKÉ ÚDAJE
délka 11 990 mm
šířka 2 500 mm
výška 3 371 mm
celková max. hmotnost na přední nápravu 6 500 kg
celková max. hmotnost na zadní nápravu 11 500 kg
pohotovostní hmotnost 12 476 kg
nástupní výška u předních a středních dveří 320 mm
nástupní výška u zadních dveří 330 mm
počet míst k sezení 26 1
počet míst k stání 59
POHONNÁ JEDNOTKA
motor Iveco Cursor 8 CNG (EURO 4)
výkon 200 kW při 2 050 ot/min
kroutící moment 1 100 Nm při 1 100 ot/min
převodovka Voith D 851.3
- třístupňová, plně automatická s vestavěným hydraulickým retardérem
V současné době přichází Karosa s ještě novějším typem nazvaným CITELIS, který překonává i normu Euro 5. Budeme se s těmito autobusy setkávat více v ulicích našich měst?
ZDROJ:www.technikaatrh.cz, www.karosa.cz,www.iveco.com, Enviweb
Sdílet článek na sociálních sítích