Čtvrtek, 28. března 2024

Ředitelství vodních cest i Ministerstvo dopravy poprvé přiznali, že chystaný jez u Děčína problém s lodní dopravou nevyřeší

Ředitelství vodních cest i Ministerstvo dopravy poprvé přiznali, že chystaný jez u Děčína problém s lodní dopravou nevyřeší

ÚSTÍ NAD LABEM - Problematické stránky výstavby jezu u Děčína jasně vyšly najevo na semináři pro veřejnost k Plavebnímu stupni Děčín, pořádaném Ředitelstvím vodních cest.  Představitelé Ředitelství vodních cest ale i přítomní zástupci Ministerstva dopravy několikrát přiznali, že tento jez neřeší problém vnitrozemské lodní dopravy. Primátor Děčína Jaroslav Raška také připustil, že doprava zboží do děčínského přístavu bude znamenat velkou dopravní zátěž, u které neví, jak ji bude město řešit. Náměstek Ministra dopravy Vojtěch Kocourek vidí řešení v tom, že by se postavily jezy dva. Od dvou jezů přitom ministerstvo dopravy ustoupilo kvůli tlaku veřejnosti a občanských sdružení, která upozorňovala na vážné poškození přírody labského kaňonu.

Ředitelství vodních cest i zástupci Ministerstva dopravy na včerejším setkání s veřejností připustili, že děčínský jez nevyřeší problémy lodní dopravy. Kritickým úsekem na Labi nadále zůstane úsek mezi Ústím nad Labem a Děčínem.  „Původní záměr dvou jezů byl jenom rozdělen na dva záměry a cílem Ministerstva dopravy je prosadit postupně i druhý jez. To se na semináři tentokrát jasně ukázalo“ uvedla Kateřina Hlavatá ze sdružení Arnika.

Jez u Děčína byl přitom dosud interpretován jako kompromisní varianta, na které se dohodly Ministerstvo životního prostředí a Ministerstvo dopravy.  Ministerstvo dopravy se však přestalo tajit záměrem prosadit i druhý jez.  „Kdyby bylo na mě, druhý jez bych stavěl,“ prohlásil na přímou otázku Arniky náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek.

Na včerejším setkání se také ukázalo, že chystaný děčínský jez nebude znamenat ani úlevu kamionové dopravě a tudíž ekologičtější způsob přepravy, jak se až dosud snažili zastánci jezu tvrdit. Jez naopak způsobí Děčínu velké problémy s nárůstem kamionové dopravy. „Nevím, jak tuto dopravní zátěž bude město řešit,“ odvětil  děčínský starosta Jaroslav Raška na dotaz, kudy se bude zboží do přístavu dopravovat.

„Smutnou zprávou ze včerejšího setkání je, že dopravní lobby chce poškodit kaňon Labe drastičtějším způsobem, než zatím otevřeně připouštělo. Dobrou zprávou je, že dopravci konečně odkryli své karty a všichni alespoň víme, na čem jsme,“ zhodnotil situaci mluvčí Arniky Marek Jehlička.

tiskovÁ zprÁva sdruŽenÍ Arnika

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů