Škodovka jede na alkohol
V lednu začne mladoboleslavská Škodovka prodávat první octavie, které umí jezdit
na směs benzinu a etanolu. Češi si je ale nekoupí. První ekologicky šetrné
škodovky totiž míří na sever Evropy - do Švédska.
V lednu začne mladoboleslavská Škodovka prodávat první octavie, které umí jezdit na směs benzinu a etanolu. Češi si je ale nekoupí. První ekologicky šetrné škodovky totiž míří na sever Evropy - do Švédska.
"Biopaliva jsou ve Švédsku velmi oblíbená již od osmdesátých let a tamní vláda je rovněž daňově zvýhodňuje. Rádi bychom dodávali tyto automobily i v Česku, bohužel zde chybí potřebná síť čerpacích stanic," říká personální šéf automobilky Martin Jahn.
Směr Skandinávie
První desítky vozů Škoda Octavia, které jezdí na palivovou směs s 85 procenty etanolu, vyexpedovala automobilka do Švédska už v listopadu, aby je tamní prodejci mohli včas vystavit ve svých showroomech.
"Kolik vozů tam prodáme, neumím odhadnout, závisí to na poptávce. Švédové ale mají cit pro ekologii a předpokládám, že tam budeme prodávat ekologické octavie po stovkách," doufá Martin Jahn.
Octavia, která je schopná jezdit z větší části na alkohol, není ojedinělým ekologickým počinem Škodovky.
Mladoboleslavská automobilka již představila prototyp vozu Octavia na CNG, tedy stlačený zemní plyn. Automobily na tento pohon, na rozdíl od vozů přestavěných na LPG, nejsou rizikové a mohou bez problémů parkovat v podzemních garážích.
Proti změnám klimatu
Na letošním frankfurtském autosalonu automobilka představila i upravené vozy Fabia a Fabia Combi řady Green Line s naftovým motorem a filtrem pevných částic. Vozy mají extrémně nízkou spotřebu, a proto vypouštějí jen 109 gramů oxidu uhličitého na kilometr jízdy. To je o třetinu méně než emise jiných aut podobné velikosti.
Požadavky na snižování emisí u automobilů se budou stupňovat. Evropská komise totiž prosazuje stále přísnější limity, které mají pomoci bojovat proti globálním klimatickým změnám.
"Biopaliva jsou ve Švédsku velmi oblíbená již od osmdesátých let a tamní vláda je rovněž daňově zvýhodňuje. Rádi bychom dodávali tyto automobily i v Česku, bohužel zde chybí potřebná síť čerpacích stanic," říká personální šéf automobilky Martin Jahn.
Směr Skandinávie
První desítky vozů Škoda Octavia, které jezdí na palivovou směs s 85 procenty etanolu, vyexpedovala automobilka do Švédska už v listopadu, aby je tamní prodejci mohli včas vystavit ve svých showroomech.
"Kolik vozů tam prodáme, neumím odhadnout, závisí to na poptávce. Švédové ale mají cit pro ekologii a předpokládám, že tam budeme prodávat ekologické octavie po stovkách," doufá Martin Jahn.
Octavia, která je schopná jezdit z větší části na alkohol, není ojedinělým ekologickým počinem Škodovky.
Mladoboleslavská automobilka již představila prototyp vozu Octavia na CNG, tedy stlačený zemní plyn. Automobily na tento pohon, na rozdíl od vozů přestavěných na LPG, nejsou rizikové a mohou bez problémů parkovat v podzemních garážích.
Proti změnám klimatu
Na letošním frankfurtském autosalonu automobilka představila i upravené vozy Fabia a Fabia Combi řady Green Line s naftovým motorem a filtrem pevných částic. Vozy mají extrémně nízkou spotřebu, a proto vypouštějí jen 109 gramů oxidu uhličitého na kilometr jízdy. To je o třetinu méně než emise jiných aut podobné velikosti.
Požadavky na snižování emisí u automobilů se budou stupňovat. Evropská komise totiž prosazuje stále přísnější limity, které mají pomoci bojovat proti globálním klimatickým změnám.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích