Porsche kontra zelený Ken
Kde končí snaha zlepšovat životní prostředí a kde začíná šikana? Na tuto otázku
možná bude muset brzy odpovědět britský soudní systém, protože tamní zastoupení
Porsche hodlá žalovat londýnského starostu Kena Livingstona. A to kvůli mýtnému.
Třebaže se zavedení mýtného pro vjezd do centra mnoha obyvatelům Londýna
nelíbilo, na původních pět liber denně si záhy zvykli. Jenže opatření nemělo
očekávaný efekt ani ve snazší průjezdnosti města, ani ve zlepšení ovzduší. Letos
se proto má částka zvyšovat, přičemž pro auta vypouštějící přes 225 gramů CO2 na
kilometr bude činit až 25 liber. (Do této kategorie spadá například Škoda Superb
2,8.) "Mohutné navýšení mýtného je jednoduše nespravedlivé," tvrdí ředitel
Porsche Cars GB Andy Moss a dodává: "Tisíce majitelů různých automobilů budou
postiženy disproporčně navrženými poplatky, které evidentně budou mít na
množství emisí CO2 v ovzduší velmi omezený vliv." Starosta Livingstone naproti
tomu označil stanovisko Porsche za trik, jímž se chce značka zviditelnit, a za
útok na Londýňany. Přesto přiznal, že momentální hladinu CO2 v ovzduší změna
příliš neovlivní. Účelem je prý odradit řidiče, aby cestovali do centra auty s
vysokými emisemi, a přinutit výrobce vyrábět motory produkující méně CO2.
Porsche se hodlá obrátit na soud, pokud Ken Livingstone do čtrnácti dnů
nezareaguje na jeho výzvu k úpravě poplatků. Rozhodnout o své budoucnosti však
budou moci i obyvatelé Londýna. V květnu totiž starosta bude muset ve volbách
obhájit svou funkci.
Kde končí snaha zlepšovat životní prostředí a kde začíná šikana? Na tuto otázku možná bude muset brzy odpovědět britský soudní systém, protože tamní zastoupení Porsche hodlá žalovat londýnského starostu Kena Livingstona. A to kvůli mýtnému.
Třebaže se zavedení mýtného pro vjezd do centra mnoha obyvatelům Londýna nelíbilo, na původních pět liber denně si záhy zvykli. Jenže opatření nemělo očekávaný efekt ani ve snazší průjezdnosti města, ani ve zlepšení ovzduší. Letos se proto má částka zvyšovat, přičemž pro auta vypouštějící přes 225 gramů CO2 na kilometr bude činit až 25 liber. (Do této kategorie spadá například Škoda Superb 2,8.) "Mohutné navýšení mýtného je jednoduše nespravedlivé," tvrdí ředitel Porsche Cars GB Andy Moss a dodává: "Tisíce majitelů různých automobilů budou postiženy disproporčně navrženými poplatky, které evidentně budou mít na množství emisí CO2 v ovzduší velmi omezený vliv." Starosta Livingstone naproti tomu označil stanovisko Porsche za trik, jímž se chce značka zviditelnit, a za útok na Londýňany. Přesto přiznal, že momentální hladinu CO2 v ovzduší změna příliš neovlivní. Účelem je prý odradit řidiče, aby cestovali do centra auty s vysokými emisemi, a přinutit výrobce vyrábět motory produkující méně CO2.
Porsche se hodlá obrátit na soud, pokud Ken Livingstone do čtrnácti dnů nezareaguje na jeho výzvu k úpravě poplatků. Rozhodnout o své budoucnosti však budou moci i obyvatelé Londýna. V květnu totiž starosta bude muset ve volbách obhájit svou funkci.
AUTOR: Filip Spurný
Třebaže se zavedení mýtného pro vjezd do centra mnoha obyvatelům Londýna nelíbilo, na původních pět liber denně si záhy zvykli. Jenže opatření nemělo očekávaný efekt ani ve snazší průjezdnosti města, ani ve zlepšení ovzduší. Letos se proto má částka zvyšovat, přičemž pro auta vypouštějící přes 225 gramů CO2 na kilometr bude činit až 25 liber. (Do této kategorie spadá například Škoda Superb 2,8.) "Mohutné navýšení mýtného je jednoduše nespravedlivé," tvrdí ředitel Porsche Cars GB Andy Moss a dodává: "Tisíce majitelů různých automobilů budou postiženy disproporčně navrženými poplatky, které evidentně budou mít na množství emisí CO2 v ovzduší velmi omezený vliv." Starosta Livingstone naproti tomu označil stanovisko Porsche za trik, jímž se chce značka zviditelnit, a za útok na Londýňany. Přesto přiznal, že momentální hladinu CO2 v ovzduší změna příliš neovlivní. Účelem je prý odradit řidiče, aby cestovali do centra auty s vysokými emisemi, a přinutit výrobce vyrábět motory produkující méně CO2.
Porsche se hodlá obrátit na soud, pokud Ken Livingstone do čtrnácti dnů nezareaguje na jeho výzvu k úpravě poplatků. Rozhodnout o své budoucnosti však budou moci i obyvatelé Londýna. V květnu totiž starosta bude muset ve volbách obhájit svou funkci.
AUTOR: Filip Spurný
Zdroj:EKONOM
Sdílet článek na sociálních sítích