Německo a Francie se shodly na emisích v automobilovém průmyslu
Německo a Francie se po několikaměsíčních sporech shodly na zásadách snižování
emisí oxidu uhličitého v automobilovém průmyslu. Obě země podpoří záměr Evropské
komise nařídit výrobcům automobilů, aby do roku 2012 nově vyrobené vozy
vypouštěly maximálně 120 g oxidu uhličitého na kilometr, a rozhodly se dokonce
jít ještě dál a prý chtějí postupně zavádět ještě přísnější limity mezi 95 a 110
g oxidu uhličitého na kilometr.
Německo a Francie se po několikaměsíčních sporech shodly na zásadách snižování emisí oxidu uhličitého v automobilovém průmyslu. Obě země podpoří záměr Evropské komise nařídit výrobcům automobilů, aby do roku 2012 nově vyrobené vozy vypouštěly maximálně 120 g oxidu uhličitého na kilometr, a rozhodly se dokonce jít ještě dál a prý chtějí postupně zavádět ještě přísnější limity mezi 95 a 110 g oxidu uhličitého na kilometr.
Evropské mocnosti se dosud přely o to, jak má být odpovědnost za snižování vypouštění oxidu uhličitého do ovzduší rozložena v automobilovém průmyslu. Původní návrh příslušné normy EU přitom vycházel z principu, že výrobci velkých aut musí přispívat více na ochranu klimatu. Německo by tak bylo v nevýhodě, neboť jeho automobilky vyrábějí více automobilů vyšších tříd s větší spotřebou i emisemi oxidu uhličitého než např. právě Francie či Itálie.
Německo návrh Evropské komise "trestat" výrobce velkých vozů ostře kritizovalo a prosazuje zásadu, aby se k redukci skleníkového plynu automobilky zavázaly i u malých a středních vozů. Německým výrobcům velkých vozů i francouzskému automobilovému průmyslu má proto vyjít vstříc kompromisní plán EK. Opatření bude součástí širšího "klimatického balíčku", který by měly jednotlivé státy EU a Evropský parlament schválit ještě do konce tohoto roku.
Evropské mocnosti se dosud přely o to, jak má být odpovědnost za snižování vypouštění oxidu uhličitého do ovzduší rozložena v automobilovém průmyslu. Původní návrh příslušné normy EU přitom vycházel z principu, že výrobci velkých aut musí přispívat více na ochranu klimatu. Německo by tak bylo v nevýhodě, neboť jeho automobilky vyrábějí více automobilů vyšších tříd s větší spotřebou i emisemi oxidu uhličitého než např. právě Francie či Itálie.
Německo návrh Evropské komise "trestat" výrobce velkých vozů ostře kritizovalo a prosazuje zásadu, aby se k redukci skleníkového plynu automobilky zavázaly i u malých a středních vozů. Německým výrobcům velkých vozů i francouzskému automobilovému průmyslu má proto vyjít vstříc kompromisní plán EK. Opatření bude součástí širšího "klimatického balíčku", který by měly jednotlivé státy EU a Evropský parlament schválit ještě do konce tohoto roku.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích