Snížení spotřeby i emisí
Obyvatelé Lyonu budou moci lépe dýchat díky dlouhodobému partnerství mezi
společností Renault Trucks, SITA (Suez Environnement) a městem Lyon neboť od
října 2008 bude v aglomeraci zajištěn svoz komunálního odpadu vozidly s
hybridním motorem. Cílem je uplatnit v reálných podmínkách snížení spotřeby
pohonných hmot až o 30 % a tedy i emisí CO2 u Renaultu Premium Distribution
Hybrys Tech a jeho vybavení.
Obyvatelé Lyonu budou moci lépe dýchat díky dlouhodobému partnerství mezi společností Renault Trucks, SITA (Suez Environnement) a městem Lyon neboť od října 2008 bude v aglomeraci zajištěn svoz komunálního odpadu vozidly s hybridním motorem. Cílem je uplatnit v reálných podmínkách snížení spotřeby pohonných hmot až o 30 % a tedy i emisí CO2 u Renaultu Premium Distribution Hybrys Tech a jeho vybavení.
Vozidlo vybavené hybridním motorem, který již sám zaručuje 20% snížení emisí, bude disponovat i náhradním akumulátorem, který bude určen k napájení nástavby. Jeho dobíjení probíhá ve fázi zpomalení a brzdění vozidla. Provoz nástavby není tudíž závislý pouze na motoru. Celková úspora pohonných hmot a tedy i emisí dosáhne až k 30 %.
Princip hybridní technologie vyvinutý společností Renault Trucks je jednoduchý. Kinetická energie vozidla během brzdění nebo zpomalování je transformována v elektřinu. Elektřina uchovávaná v akumulátoru umístěném v rozvoru napájí motor MDS (Motor Drive System), který zajišťuje rozjezd vozidla, napájení jeho elektrických funkcí a pohon až do výše 20 km/h. Vznětový motor je tudíž využíván pouze ve fázích nejnižší spotřeby tzn. během jízdy. Z pohledu emisí hybridní technologie umožňuje také znatelné snížení hluku vzhledem k využití elektrického motoru. Za těchto podmínek je hybridní technologie prokazatelně uzpůsobena rannímu, ba i nočnímu provozu ve městě, kdy se nepřetržitě střídají fáze zrychlování a zpomalování. Z těchto důvodů byl Premium Distribution Hybrys Tech vyvinut na základě Renaultu Premium Distribution vybaveného vznětový motorem DXi7 a převodovkou Optidriver .
Na projektu se sešli partneři sledující řešení "čistého a tichého" sběru komunálního odpadu. Renault Trucks, SITA, LUTB (Lyon Urban Truckc & Bus, MHD a přeprava zboží) s městem Lyon pracují již několik měsíců na uvedení hybridního vozidla do provozu a na trh (koncem příštího roku). Vozidlo bude představeno tento měsíc v Hannoveru. Po skončení testů v Lyonu bude 6 vozidel testováno i v jiných oborech.
Vozidlo vybavené hybridním motorem, který již sám zaručuje 20% snížení emisí, bude disponovat i náhradním akumulátorem, který bude určen k napájení nástavby. Jeho dobíjení probíhá ve fázi zpomalení a brzdění vozidla. Provoz nástavby není tudíž závislý pouze na motoru. Celková úspora pohonných hmot a tedy i emisí dosáhne až k 30 %.
Princip hybridní technologie vyvinutý společností Renault Trucks je jednoduchý. Kinetická energie vozidla během brzdění nebo zpomalování je transformována v elektřinu. Elektřina uchovávaná v akumulátoru umístěném v rozvoru napájí motor MDS (Motor Drive System), který zajišťuje rozjezd vozidla, napájení jeho elektrických funkcí a pohon až do výše 20 km/h. Vznětový motor je tudíž využíván pouze ve fázích nejnižší spotřeby tzn. během jízdy. Z pohledu emisí hybridní technologie umožňuje také znatelné snížení hluku vzhledem k využití elektrického motoru. Za těchto podmínek je hybridní technologie prokazatelně uzpůsobena rannímu, ba i nočnímu provozu ve městě, kdy se nepřetržitě střídají fáze zrychlování a zpomalování. Z těchto důvodů byl Premium Distribution Hybrys Tech vyvinut na základě Renaultu Premium Distribution vybaveného vznětový motorem DXi7 a převodovkou Optidriver .
Na projektu se sešli partneři sledující řešení "čistého a tichého" sběru komunálního odpadu. Renault Trucks, SITA, LUTB (Lyon Urban Truckc & Bus, MHD a přeprava zboží) s městem Lyon pracují již několik měsíců na uvedení hybridního vozidla do provozu a na trh (koncem příštího roku). Vozidlo bude představeno tento měsíc v Hannoveru. Po skončení testů v Lyonu bude 6 vozidel testováno i v jiných oborech.
Zdroj:Logistika
Sdílet článek na sociálních sítích