Neděle, 4. prosince 2022

Zelená energie - prostor pro ekologický marketing

9. dubna 2009
Zelená energie - prostor pro ekologický marketing
Již 185 firem a téměř desetkrát tolik domácností se zapojilo do projektu Zelená energie Skupiny ČEZ.

Projekt je zaměřen na podporu většího využívání obnovitelných zdrojů energie. Firmám poskytuje možnost zdůraznit své ekologické aktivity a postoj k životnímu prostředí. Princip je jednoduchý: spotřebitel, který se chce aktivně podílet na podpoře využívání obnovitelných zdrojů, se uzavřením dodatku ke smlouvě se Skupinou ČEZ připojí k projektu Zelená energie. Ke každé odebrané kilowatthodině elektřiny následně platí symbolický příspěvek 10 haléřů (bez DPH), stejnou částku přidá Skupina ČEZ z vlastních prostředků. Tyto "zelené desetníky" se shromažďují ve zvláštním Fondu Zelené energie, ze kterého jsou pravidelně jednou ročně rozdělovány na neziskové projekty v oblasti obnovitelných zdrojů.

Zajímavou možnost poskytuje Zelená energie firmám. Firemní podporovatelé Zelené energie získávají oprávnění k využití jejího loga, které mohou umístit na své propagační materiály nebo na výrobky. Tím zdůrazní svůj vztah k životnímu prostředí a odliší se od konkurence. Zkušenosti ukazují, že spotřebitelé při svých nákupech stále více zvažují kromě běžných parametrů výrobku i chování jeho výrobce. Zelená energie tak může být zajímavou konkurenční výhodou a pro řadu firem se stává důležitou součástí jejich programů CSR, neboli "Corporate Social Responsibility", tedy projektů zaměřených na oblast společenské zodpovědnosti.

Příklady táhnou

Mezi příklad firem, které se připojily k projektu Zelená energie, patří od roku 2007 Skiareál Špindlerův Mlýn. Ten hned v první lyžařské sezóně využil logo Zelené energie jako součást všech svých billboardů, letáků i permanentek na vleky. Ředitel společnosti Skiareál Špindlerův Mlýn, a.s. ing. Jiří Beran to komentuje: "Příroda nám umožňuje podnikat, a proto se jí snažíme také něco vracet. Investice do péče o životní prostředí jsou jedny z nejlepších investic vůbec."

Ekologie je téma, které hýbe také českým stavebnictvím. Trutnovská společnost BAK zavedla systém environmentálního managementu ISO 14001, a ekologie se tak stala integrální součástí celého podnikání. Na nabídkách pro výběrová řízení nechybí ani logo Zelené energie. "Zákazníci se zajímají o to, jak přistupujeme k otázce životního prostředí. Logo Zelené energie je pak výborným symbolem našeho "zeleného" přístupu," shrnuje Josef Křivský, hlavní energetik a ekolog společnosti BAK a.s.

Vodafone jede na Zelenou

K projektu Zelená energie se připojila i firma Vodafone. "Jsme jedním z velkých odběratelů elektrické energie a uvítali jsme možnost přes příspěvek na Zelenou energii pomáhat životnímu prostředí," říká Muriel Anton, generální ředitelka Vodafone. Společnost Vodafone pojala podporu Zelené energie jako velkorysý projekt zasahující i do oblasti marketingové komunikace. Značka Zelené energie a motto "Vodafone jede na Zelenou energii" jsou vyvěšeny na webových stránkách firmy, na blogu pro zákazníky, ve firemním časopisu Čilichili a také ve všech prodejnách. n

Připojte se také

Zelenou energii si můžete objednat na internetových stránkách www.zelenaenergie.cz, prostřednictvím Zákaznické linky 840 840 840 nebo na kterémkoliv Zákaznickém centru Skupiny ČEZ. Firemní zákazníci ji mohou objednat i prostřednictvím svého obchodního zástupce.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
Electrolux - domácí spotřebiče
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů