Voda z kohoutku bude k mání i v restauracích
Uhasit žízeň v restauraci sklenkou vody z kohoutku? V minulosti zázrak, nyní šance na osvěžení za hubičku značně stoupá. Největší firma na českém vodárenském trhu, francouzská společnost Veolia Voda, vyrazila do boje za pití vody z vodovodu.
Kampaň, jejímž cílem je přinést vodu z vodovodu na stoly kaváren a restaurací, má odstartovat letos v létě. Podniky, které se k akci připojí, se objeví na on-line mapě a získají také speciální označení. Ambiciózní projekt mají podpořit také originální sklenice od designéra Daniela Piršče a speciální karafy na vody.
Přestože vodárny slibují hostům vodu z kohoutku v kavárnách a restauracích, netvrdí, že bude k mání zadarmo. A to i přesto, že litr vody z kohoutku vyjde na pouhých šest haléřů. „Spočítali jsme, kolik stojí ročně mytí sklenic a kolik bude stát chlazení vody v karafách. Kdybychom nic neúčtovali, prodělávali bychom. Host zaplatí symbolickou částku," řekl deníku Mladá fronta Dnes Radomír Smrčka z pražského hotelu InterContinental, jehož restaurace se k projektu připojuje.
V současnosti je voda z kohoutku zdarma k mání v kavárnách, které provozuje Občanské sdružení Greendoors.
Voda, která teče v Česku z vodovodu, podléhá velmi přísné kontrole a řadí se k nejkvalitnějším na světě. V mezinárodních žebříčcích dosáhla tuzemská voda na maximální hodnocení v podobě pěti kapek.