Platforma Byznys pro společnost vydala unikátní publikaci "Firma a životní prostředí" na které společně pracovaly klíčové české firmy. Publikaci představily společnosti tento týden na konferenci Ekologická stopa byznysu.
České firmy se přihlásily k environmentální odpovědnosti a chtějí pomoci i ostatním
"V rámci práce expertní skupiny si firmy daly za cíl vytvořit standardy
odpovědnosti k životnímu prostředí, které jdou nad rámec zákonných povinností
a umožnit tak v Česku benchmarking v této oblasti. Zároveň veřejnost i firmy
získávají příklady z praxe a také návod, jak nastavit enviromentální strategii v
podnikání," říká Pavlína Kalousová z Byznysu pro společnost.
Podle aktuálního průzkumu GfK Czech si 56 % Čechů myslí, že odpovědnost
k životnímu prostředí je pro firmu výhodná strategie, která zaujme zákazníky (53
%), představuje konkurenční výhodu (43 %) a přinese zisk (46 %). "Češi u firem
hledají především slušnost a etiku. Odpovědnost k životnímu prostředí jmenují
spontánně na čtvrtém místě," říká Agáta Jankovská, PR manažerka GfK Czech.
K základům odpovědnosti vůči životnímu prostředí patří spotřeba zdrojů,
odpadové hospodářství, emise a ochrana klimatu, spotřeba energií, ochrana
biodiverzity a další oblasti. Zelená strategie navíc přispívá k dlouhodobé
udržitelnosti firem. Podle studie Carbon Disclosure Projekt 2011 přichází zisk u
zelených projektů do 3 let.
Odpovědnost firem začíná být důležité i pro atraktivitu ze strany zaměstnanců.
Podle Studentského barometru PwC Česká republika přibližně 50% studentů
považuje společenskou odpovědnost za jedno z rozhodujících kritérií při výběru
budoucího zaměstnavatele. "Studenti hledají perspektivní práci, která je baví.
Proto se firemní hodnoty budoucího zaměstnavatele ukázaly často důležitější než
nástupní plat", říká ke změně preferencí Václav Prýmek, partner PwC Česká
republika. Nejde však jen o studenty, ale i stávající zaměstnance firem.
"Pro více než 96 % respondentů v našem zaměstnaneckém průzkumu je
důležité, že firma má vypracovanou strategii trvale udržitelného rozvoje," říká
Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského
Prazdroje.
Do expertní skupiny v oblasti životního prostředí platformy Byznys pro společnost
se zapojili zástupci firem Ambruz & Dark, Accenture Central Europe B.V., GfK
Czech, KPMG Česká republika, OKD (NWR), Plzeňský Prazdroj, Siemens,
Skanska, Skupina ČEZ, Telefónica Czech Republic, Veolia Voda, Vodafone ČR.
Patronem byla společnost PwC Česká republika.
Byznys pro společnost, fórum odpovědných firem
Štěpánská 61, 116 02 Praha 1
tel.: +420 224 215 956
www.byznysprospolecnost.cz
Více informací se dozvíte na našich internetových stránkách
www.byznysprospolecnost.cz.
Kontaktní osoba:
Ivan Nemeth
e-mail: nemeth@byznysprospolecnost.cz
mob: +(420) 602 374 433
Tisková zpráva platformy Byznys pro společnost, 28.3. 2012
Publikace o cca 50-ti stránkách, 2500 kB je ke stažení zde.