zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Evropští spotřebitelé preferují sklo

18.08.2011
Odpady
Zdraví
Evropští spotřebitelé preferují sklo

Výsledky nového celoevropského průzkumu nezávislé agentury InSites ukazují, že obliba skleněných obalů je součástí trendu zdravého a udržitelného životního stylu. Téměř tři čtvrtiny evropských spotřebitelů upřednostňují sklo jako obalový materiál pro nápoje a potraviny.

A to ze tří hlavních důvodů: skleněné obaly zachovávají chuť obsahu, jsou považovány za zdravotně nezávadné a bezpečné a jsou ohleduplné k životnímu prostředí. Rozsáhlého průzkumu se zúčastnilo více než 8 tisíc spotřebitelů ze 17 evropských zemí, kteří odpovídali na otázky týkající se obalových materiálů.

Trh neposkytuje dostatečnou možnost volby

Obliba skla je vysoká ve vztahu k alkoholickým nápojům, ale také vodě, džusům, nealkoholickým nápojům a mléčným výrobkům. Většina evropských spotřebitelů, kteří doma konzumují jogurty, by dala přednost nákupu těchto produktů ve skle. Žádný jiný obalový materiál u tohoto produktu nedosahuje takové obliby.

Výsledky průzkumu odpovídají současnému rostoucímu trendu zdravého a udržitelného životního stylu. Vývoj posledního období, jako je zintenzivnění recyklace skla a doporučení Evropské komise, aby rodiče používali skleněné dětské lahvičky jako jednu ze zdravotně nejvhodnějších variant, podporuje odpovědnou spotřebu a efektivní zacházení se zdroji v Evropě.

Mezi přáním spotřebitelů kupovat určité produkty balené ve skle a jejich spotřebou existuje nesoulad, což jasně poukazuje na to, že nabídka na trhu neposkytuje spotřebitelům dostatečnou možnost volby. Z průzkumu přitom vyplývá, že značná část evropských spotřebitelů by byla ochotna připlatit si za skleněné obaly, a to především u mléka, jogurtů, džusů a vína.

Výsledky dokazují, že rostoucí poptávka po čistě přírodních produktech, jako jsou potraviny a nápoje z ekologického zemědělství, má zřejmě vliv také na to, jaké obalové materiály spotřebitelé preferují. Skleněné obaly tomuto trendu nejlépe vyhovují.

Zachování chuti

Celých 65 % evropských spotřebitelů dává přednost sklu, protože nejlépe zachovává chuť potravin a nápojů, které jsou v něm skladovány. Je to jeden z hlavních důvodů, proč například vinaři stáčejí víno do skleněných lahví. Sklo jako obalový materiál má navíc image spojovanou spíše s prestižními produkty. 79 % respondentů odpovědělo, že volí sklo u nápojů pro zvláštní příležitosti.

Zdravotní výhody

Lidé si spojují skleněné obaly se zdravotními výhodami, protože zachovávají "to dobré", jako jsou vitaminy, a fungují jako přirozená bariéra proti bakteriím. Většina evropských spotřebitelů je také přesvědčena, že obalové materiály používané pro balení potravin a nápojů mohou chemicky reagovat s obsahem. V případě skla je však tato interakce považována za nejnižší ze všech obalových materiálů. 14 % spotřebitelů dotazovaných v průzkumu odpovědělo, že nakupují kojeneckou výživu a že u těchto výrobků upřednostňují skleněné obaly oproti jiným materiálům.

Ohled na životní prostředí

Respondenti uváděli také ekologické důvody. Téměř polovina evropských spotřebitelů hodnotí sklo jako nejlepší obalový materiál s ohledem na životní prostředí. Necelých 80 % uvedlo, že sklo lze recyklovat na stejné nebo podobné obaly bez snížení kvality. V tomto ohledu sklo jasně předčí ostatní obalové materiály. Drtivá většina evropských spotřebitelů uvedla, že sklo recykluje.

ZDROJ: REGAL

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí