Pátek, 1. března 2024

Rakouské vlaky pojedou v Česku na stoprocentně zelený trakční proud

Rakouské vlaky pojedou v Česku na stoprocentně zelený trakční proud

Rakouský železniční dopravce ÖBB přechází v Česku na proud z obnovitelných zdrojů, a to s okamžitou platností. Počátkem tohoto roku přechod na stoprocentní zelený proud rakouské dráhy oznámily přitom už i na linkách v Německu. V samotném Rakousku využívá ÖBB zelený trakční proud už od roku 2018.

Zeleně i po Česku, to oznámily rakouské dráhy ÖBB, které všechny spoje TransFER budou s okamžitou platností provozovat výhradně se zeleným trakčním proudem. Novinka se týká především intermodální přepravy z Brna do Budapešti nebo z Mělníka do Hamburku a vozových zásilek z Bohumína nebo Petrovic do Hohenau.

Zavedením zeleného trakčního proudu v Česku pokračuje ÖBB RCG ve své cestě k udržitelné nákladní dopravě. Již počátkem roku zavedly rakouské dráhy zelený proud na linkách v Německu. V Rakousku ho využívají již od roku 2018. Podle vyjádření ÖBB je ale již nyní jasné, že po České republice budou přibývat i další země, v kterých nákladní vlaky dopravce bude využívána pouze energie z obnovitelných zdrojů energie.

Pro železničního dopravce se sídlem ve Vídni je Česko významným trhem. Více než 300 zaměstnanců RCG se v České republice stará o zákazníky především z oblasti zemědělství, odpadového hospodářství, dřevařského průmyslu, chemického průmyslu a stavebnictví. Kromě skladu s vlečkou v Praze-Malešicích provozuje skupina ÖBB Rail Cargo v České republice tři kontejnerové terminály na centrálních místech v Brně, Mělníku a Přerově. Bez ohledu na to, zda se jedná o manipulaci z vagónu na kamion nebo z vagónu na vagón, na terminálech je k dispozici dostatek kontejnerových vysokozdvižných vozíků, kolejových systémů a kontejnerových kapacit.
Zelený trakční proud pro železniční provoz v Německu a České republice je získáván z partnerských elektráren a čerpán z veřejné sítě. Původ je potvrzen certifikáty nebo dokladem o původu. V Rakousku již ÖBB provozuje osm vlastních vodních elektráren a jednu solární elektrárnu, které dohromady vyrábějí více než třetinu potřebné trakční energie.
Cílem ÖBB Rail Cargo Group je i v budoucnu přesunout více zboží na koleje. Každá tuna, která se totiž přepravuje po železnici, snižuje ekologickou stopu a přispívá podle ÖBB k dosažení rakouských a evropských cílů v oblasti klimatu a životního prostředí. V současné době ušetří vlaky železniční nákladní dopravy skupiny ÖBB Rail Cargo v Rakousku ročně 1,1 milionu tun CO2. Spoje operované v České republice by tuto úsporu mohly v budoucnu ještě navýšit.
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů