Prodej hybridních vozů loni stoupl o 82 procent na 23.074 aut
Prodej nových aut s hybridním pohonem se loni v Česku zvýšil o 82 procent na 23.074 vozů. Z toho bylo 3736 plug-in hybridů do zásuvky, což je o 89 procent více než předloni. Prodej elektromobilů naopak klesl o 19 procent na 2393 vozů. Podíl bateriových vozů, tedy hybridů nebo elektromobilů, tak na celkových prodejích přesáhl 12 procent. Vyplývá to z aktuálních údajů Svazu dovozců aut.
Jedničkou v prodeji hybridů je Toyota s 5835 vozy, následuje Ford s prodejem 3022 aut a třetí je Suzuki s 2265 vozy. Domácí Škoda auto je s 2036 prodanými hybridy Octavia a Superb na čtvrtém místě a páté je Volvo.
Hybridy podle generálního ředitele Toyoty Martina Pelešky volí i bez státní podpory stále více zákazníků a loni jim patřilo již přes deset procent trhu. "Čím dál více oblíbené hybridy tvořily v loňském roce dokonce 75 procent prodejů osobních vozů u značky Toyota a přes 90 procent u značky Lexus. I v dalších měsících budeme připraveni nabídnout širokou škálu pohonů od konvenčních přes full hybridní a plug-in hybridní vozy, rozšířenou o bateriové i vodíkové elektromobily," dodal.
Mezi elektromobily vede Škoda s 832 prodanými vozy, následuje Volkswagen s 286 kusy a o tři elektromobily méně prodala třetí značka Hyundai. Čtvrtá je Tesla s 253 vozy. "Je potřeba si uvědomit, že v prosinci 2020 došlo ke skokovému nárůstu registrací nově uváděných vozidel na trh - konkrétně šlo o 741 bateriových elektrických vozidel Škoda Enyaq, která byla registrována na Škoda Auto. Za celý uplynulý rok bylo registrováno 738 uvedených vozidel, přestože se jednalo suverénně o nejregistrovanější nový osobní elektromobil," podotkl ředitel Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič.
Přestože v Česku stále není otevřená žádná čerpací stanice na vodík, Češi si loni registrovali osm vozů Toyota Mirai poháněných vodíkovými palivovými články a jeden vůz Hyundai Nexo na stejný pohon.