zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Ústecký obchodník s reklamním textilem uvádí na trh trička z PET lahví

15.05.2022
Recyklace
Cirkulární ekonomika
Ústecký obchodník s reklamním textilem uvádí na trh trička z PET lahví

Ústecký obchodník s reklamním textilem uvádí na trh oděvy z recyklovaného plastu. Pokračuje tak v trendu udržitelného podnikání. Trička a mikiny z PET lahví vydrží léta, řekla ČTK marketingová ředitelka společnosti Malfini Martina Weberová.

Poptávka po produktech z polyesteru přišla podle Weberové ze západní Evropy a postupně sílí. Na první pohled člověk nepozná, že je tričko z plastu. PET lahve se drtí, pak se rozeberou na vlákna a z nich se vyrobí oděv. "Výroba se hlídá až do konečného produktu, který má mezinárodní certifikaci. Což představuje určité náklady, ale na druhou stranu tím myslíme na životní prostředí a dá se říci, že PET lahve tak znovu žijí," uvedla. Na výrobu jednoho trička je zapotřebí řádově 12 PET lahví.

Vývoj produktu trval zhruba rok. Trička a microfleecové mikiny doplní v nejbližší době mikiny v kombinaci 80 procent bavlna a 20 procent recyklát. "Úspora primárních zdrojů, zvyšování podílu druhotných surovin, přechod na obnovitelné zdroje - s tím vším a ještě s mnoha dalšími ekologickými aspekty jako složkami konceptu cirkulární ekonomiky, se i my v rámci udržitelnosti a společenské odpovědnosti setkáváme stále častěji," uvedl ředitel Jan Chovanec.

Textil společnosti Malfini je také z organické bavlny, z bambusu, viskózy. Prodej firma postupně rozšiřuje. V současnosti dodává zboží, které se vyrábí v Asii, do třiceti zemí Evropy. "Dodávali jsme i do Ruska, což jsme stopli okamžitě po ataku Ruska na Ukrajinu. S tou nadále obchodujeme. Nejsou to už takové objemy zakázek jako v roce 2021, jsme zhruba na šedesáti procentech," uvedla Weberová.

V roce 2019 dosáhly tržby firmy 1,4 miliardy korun, loni 1,8 miliardy. "Letos atakujeme hodnotu 2,5 miliardy korun," uvedla marketingová ředitelka. Logistický sklad v Ostravě má firma z 80 procent zaplněn. Právě zachování skladových zásob pomohlo podle Weberové překonat covidovou dobu. "Neskončili jsme s objednávkami textilu na začátku pandemie, věřili jsme, že se obchod zase rozběhne. Naši konkurenti vyčkávali a pak neměli zásoby na skladu," uvedla Weberová. Díky ekonomickému růst firma neustále mírně zvyšuje počet zaměstnanců, aktuálně jich má 350.

Zdroj: ČTK

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
29
6. 2022
29.6.2022 - Seminář, školení
Praha, ČVUT
INISOFT s.r.o.
30
6. 2022
30.6.2022 - Seminář, školení
Brno, ApS. s.r.o.
11
7. 2022
11-15.7.2022 - Tábor, výlet, pobytová akce
Brno - Bosonohy
INISOFT s.r.o.
13
7. 2022
13.7.2022 - Seminář, školení
Praha, ČVUT
INISOFT s.r.o.
14
7. 2022
14.7.2022 - Seminář, školení
Olomouc, Vzdělávací centrum
Podněty ZmapujTo


Neboj se zeptat Kam s ním?
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
Electrolux - domácí spotřebiče
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů
Složky životního prostředí