EU - Poslanci podpořili silniční mobilitu s nulovými emisemi
Poslanci 12. května podpořili
[https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20220509IPR29105/fit-for-55-meps-back-co2-emission-standards-for-cars-and-vans]
návrh Komise na revizi výkonnostních norem emisí CO2 pro nové osobní a dodávkové
automobily. Cílem tohoto návrhu je dosažení nulových emisí v silniční dopravě do
roku 2035, úspor energie a nižší náklady na vlastnictví vozidla a také podpořit
inovace v oblasti bezemisních technologií. Mezi přijatá opatření v rámci tohoto
návrhu patří mimo jiné: odstranění pobídkového mechanismu pro vozidla s nulovými
a nízkými emisemi (,,ZLEV"); vývoj dopadu těchto změn na spotřebitele a
zaměstnanost, úroveň využívání obnovitelných zdrojů energie, jakož i informace o
trhu s ojetými vozidly; snižování limitu pro ekologické inovace v souladu s
navrhovanými přísnějšími cíli; potřeba cíleného financování k zajištění
spravedlivého přechodu v automobilovém průmyslu s cílem zmírnění negativních
dopadů na zaměstnanost a další ekonomické dopady; společná metodika EU pro
posouzení celého životního cyklu emisí CO2 osobních a dodávkových automobilů
uváděných na trh EU, jakož i paliv a energie spotřebovávaných těmito vozidly.
Poslanci 12. května podpořili návrh Komise na revizi výkonnostních norem emisí CO2 pro nové osobní a dodávkové automobily. Cílem tohoto návrhu je dosažení nulových emisí v silniční dopravě do roku 2035, úspor energie a nižší náklady na vlastnictví vozidla a také podpořit inovace v oblasti bezemisních technologií. Mezi přijatá opatření v rámci tohoto návrhu patří mimo jiné: odstranění pobídkového mechanismu pro vozidla s nulovými a nízkými emisemi (,,ZLEV"); vývoj dopadu těchto změn na spotřebitele a zaměstnanost, úroveň využívání obnovitelných zdrojů energie, jakož i informace o trhu s ojetými vozidly; snižování limitu pro ekologické inovace v souladu s navrhovanými přísnějšími cíli; potřeba cíleného financování k zajištění spravedlivého přechodu v automobilovém průmyslu s cílem zmírnění negativních dopadů na zaměstnanost a další ekonomické dopady; společná metodika EU pro posouzení celého životního cyklu emisí CO2 osobních a dodávkových automobilů uváděných na trh EU, jakož i paliv a energie spotřebovávaných těmito vozidly.