Více prostoru pro udržitelná paliva na letištích EU a mezi dodavateli, žádají poslanci
Ve středu 13.září schválili
[https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20230911IPR04913/70-of-jet-fuels-at-eu-airports-will-have-to-be-green-by-2050]
poslanci Evropského parlamentu nový zákon, který má zvýšit využívání
udržitelných paliv, jako jsou pokročilá biopaliva nebo vodík, v leteckém
sektoru. Plán je snížení emisí do roku 2030 alespoň o 55 % ve srovnání s rokem
1990 a dále zajistit, klimaticky neutrální EU do roku 2050. V rámci jejich plánu
je postup následující: 6 % v roce 2030, 20 % v roce 2035, 34 % v roce 2040, 42 %
v roce 2045 a 70 % v roce 2050. Aby i veřejnost byla informovaná o dekarbonizaci
v leteckém sektoru, poslanci zajistili, že od roku 2025 bude ekologické označení
EU vlastností letů a letecké společnosti tak budou moci uvádět na trh lety
označené tímto štítkem. Označení bude obsahovat očekávanou uhlíkovou stopu na
cestujícího a na účinnost CO2 na kilometr.
https://www.enviweb.cz/126068 Ve středu 13.září schválili poslanci Evropského parlamentu nový zákon, který má zvýšit využívání udržitelných paliv, jako jsou pokročilá biopaliva nebo vodík, v leteckém sektoru. Plán je snížení emisí do roku 2030 alespoň o 55 % ve srovnání s rokem 1990 a dále zajistit, klimaticky neutrální EU do roku 2050. V rámci jejich plánu je postup následující: 6 % v roce 2030, 20 % v roce 2035, 34 % v roce 2040, 42 % v roce 2045 a 70 % v roce 2050. Aby i veřejnost byla informovaná o dekarbonizaci v leteckém sektoru, poslanci zajistili, že od roku 2025 bude ekologické označení EU vlastností letů a letecké společnosti tak budou moci uvádět na trh lety označené tímto štítkem. Označení bude obsahovat očekávanou uhlíkovou stopu na cestujícího a na účinnost CO2 na kilometr.
Sdílet článek na sociálních sítích