V současné době plným tempem probíhají práce na ražbě průzkumných štol pro stavbu tunelů na VMO Dobrovského v Brně - Králově Poli a Žabovřeskách.
Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Brno a Statutární město Brno., zhotovitelé GEOtest Brno a.s., METROSTAV a.s., SUBTERRA a.s., ŽS Brno a.s., projektantem Amberg Engineering Brno, a.s. Průzkumné štoly a související díla mají za cíl zjistit geotechnické, IG a HG parametry horninového prostředí v trase budoucích tunelů, ověřit účinky ražby na městskou zástavbu a částečně vyrazit jejich profily (cca z 20%). Tunely se budou provádět technologií horizontálně a vertikálně členěného výrubu. Průzkumné štoly se razí od dolní části Králova Pole. Celková délka štol bude 2.027m.V polovině jedné ze štol bude vyražena vertikální větrací šachta, která bude sloužit i jako únikový východ. Plocha výrubu jedné štoly činí 12,01m2. Denní postup činí 2 až 4m, celková doba provádění se odhaduje na 20 měsíců. Ke konci listopadu t.r. je vyraženo 700 m délky štoly. Dokončení díla se plánuje v srpnu 2003. Náklady na realizaci tohoto náročného průzkumného díla by neměly překročit 300 mil. Kč.
Podle článku RNDr.Klímka z GEotestu Brno a.s. volně zpracoval A. Franc
Průzkumné štoly VMO Dobrovského v Brně
V současné době plným tempem probíhají práce na ražbě průzkumných štol pro
stavbu tunelů na VMO Dobrovského v Brně - Králově Poli a Žabovřeskách.
Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Brno a Statutární
město Brno., zhotovitelé GEOtest Brno a.s., METROSTAV a.s., SUBTERRA a.s., ŽS
Brno a.s., projektantem Amberg Engineering Brno, a.s. Průzkumné štoly a
související díla mají za cíl zjistit geotechnické, IG a HG parametry horninového
prostředí v trase budoucích tunelů, ověřit účinky ražby na městskou zástavbu a
částečně vyrazit jejich profily (cca z 20%). Tunely se budou provádět
technologií horizontálně a vertikálně členěného výrubu. Průzkumné štoly se razí
od dolní části Králova Pole. Celková délka štol bude 2.027m.V polovině jedné ze
štol bude vyražena vertikální větrací šachta, která bude sloužit i jako únikový
východ. Plocha výrubu jedné štoly činí 12,01m2. Denní postup činí 2 až 4m,
celková doba provádění se odhaduje na 20 měsíců. Ke konci listopadu t.r. je
vyraženo 700 m délky štoly. Dokončení díla se plánuje v srpnu 2003. Náklady na
realizaci tohoto náročného průzkumného díla by neměly překročit 300 mil. Kč.
Podle článku RNDr.Klímka z GEotestu Brno a.s. volně zpracoval A. Franc
Sdílet článek na sociálních sítích