Má se stát snažit, aby byli všichni bio?
V České republice přibývá obchodů, které nabízejí výrobky pro zdravý životní
styl. Už se nejedná jen o specializované prodejny se zdravou výživou:
bioprodukty je možné najít i v regálech různých typů řetězců.
Nedá se říci, že by úměrně s přibývající prodejní plochou výrobků pro zdravý
životní styl přibývalo zákazníků, kteří je kupují. Odrazující je samozřejmě
cena, i když odpovídá náročnosti produkce a ohleduplnosti k přírodě. Hlavně však
většina občanů nemá pocit odpovědnosti za prostředí, ve kterém žije - a stát
tomu nijak výrazně nenapomáhá.
V České republice přibývá obchodů, které nabízejí výrobky pro zdravý životní styl. Už se nejedná jen o specializované prodejny se zdravou výživou: bioprodukty je možné najít i v regálech různých typů řetězců.
Nedá se říci, že by úměrně s přibývající prodejní plochou výrobků pro zdravý životní styl přibývalo zákazníků, kteří je kupují. Odrazující je samozřejmě cena, i když odpovídá náročnosti produkce a ohleduplnosti k přírodě. Hlavně však většina občanů nemá pocit odpovědnosti za prostředí, ve kterém žije - a stát tomu nijak výrazně nenapomáhá.
Kdo připravuje kampaň
Co nefunguje u nás, funguje na Západě. K zemím, které se aktivně snaží zlepšit životní prostředí , a tím životní styl svých občanů, určitě patří Rakousko. Tamní ministerstvo zemědělství a životního prostředí letos druhým rokem zaštítilo iniciativu Die Nachhaltigen Wochen (Týdny výrobků z trvale udržitelných zdrojů). Snahou měsíc trvající akce je vysvětlit veřejnosti význam produktů vyrobených s ohledem na trvale udržitelný rozvoj pro jednotlivce i společnost.
Ministerstvo aktivně spolupracuje mimo jiné s retailery působícími na rakouském trhu v oblastech potravin, drogistického zboží, stavebnin i elektro, ale také s Hospodářskou komorou, ministerstvem zahraničí, ministerstvem práce a hospodářství a některými spolkovými zeměmi. Všichni se snaží cílenou kampaní přesvědčit občany, že záleží hlavně na nich coby zákaznících, kolik se prodá, potažmo vyrobí těchto produktů ohleduplných k životnímu prostředí .
V čase konání označí prodejci výrobky, které výše zmíněné argumenty naplňují, a ministerstvo tuto snahu veřejně podporuje. Zúčastněné strany jsou spolu v kontaktu i po skončení kampaně a navzájem se informují o jejích efektech. Celá akce nese motto: "Moudře nakupovat. Lépe žít."
Jak to vypadá doma?
V České republice se letos poprvé slavilo září jako Měsíc biopotravin a ekologického zemědělství. Měsíc biopotravin je koordinovaný Svazem ekologických zemědělců Pro-Bio: jeho cílem je povzbudit co nejvíc lidí k ochutnání biopotravin a posouzení rozdílu mezi nimi a konvenčními výrobky; obecně pak zvýšit povědomí o tuzemských biopotravinách a jejich producentech.
Kromě toho se nabídka těchto výrobků stále více dostává i na regály nejen v potravinových řetězcích, ale i drogistických, které tímto spojením deklarují provázanost se zdravým životním stylem i ve formě jídla. Co zatím chybí bionabídce na českém trhu, je výše popsaná provázanost výrobce, prodejce a vlády, která - jak vidno ze zkušeností za hranicemi - jinde funguje.
AUTOR: Martina Horká,
vedoucí resortu nákupu & marketingu
DM - drogerie markt
Nedá se říci, že by úměrně s přibývající prodejní plochou výrobků pro zdravý životní styl přibývalo zákazníků, kteří je kupují. Odrazující je samozřejmě cena, i když odpovídá náročnosti produkce a ohleduplnosti k přírodě. Hlavně však většina občanů nemá pocit odpovědnosti za prostředí, ve kterém žije - a stát tomu nijak výrazně nenapomáhá.
Kdo připravuje kampaň
Co nefunguje u nás, funguje na Západě. K zemím, které se aktivně snaží zlepšit životní prostředí , a tím životní styl svých občanů, určitě patří Rakousko. Tamní ministerstvo zemědělství a životního prostředí letos druhým rokem zaštítilo iniciativu Die Nachhaltigen Wochen (Týdny výrobků z trvale udržitelných zdrojů). Snahou měsíc trvající akce je vysvětlit veřejnosti význam produktů vyrobených s ohledem na trvale udržitelný rozvoj pro jednotlivce i společnost.
Ministerstvo aktivně spolupracuje mimo jiné s retailery působícími na rakouském trhu v oblastech potravin, drogistického zboží, stavebnin i elektro, ale také s Hospodářskou komorou, ministerstvem zahraničí, ministerstvem práce a hospodářství a některými spolkovými zeměmi. Všichni se snaží cílenou kampaní přesvědčit občany, že záleží hlavně na nich coby zákaznících, kolik se prodá, potažmo vyrobí těchto produktů ohleduplných k životnímu prostředí .
V čase konání označí prodejci výrobky, které výše zmíněné argumenty naplňují, a ministerstvo tuto snahu veřejně podporuje. Zúčastněné strany jsou spolu v kontaktu i po skončení kampaně a navzájem se informují o jejích efektech. Celá akce nese motto: "Moudře nakupovat. Lépe žít."
Jak to vypadá doma?
V České republice se letos poprvé slavilo září jako Měsíc biopotravin a ekologického zemědělství. Měsíc biopotravin je koordinovaný Svazem ekologických zemědělců Pro-Bio: jeho cílem je povzbudit co nejvíc lidí k ochutnání biopotravin a posouzení rozdílu mezi nimi a konvenčními výrobky; obecně pak zvýšit povědomí o tuzemských biopotravinách a jejich producentech.
Kromě toho se nabídka těchto výrobků stále více dostává i na regály nejen v potravinových řetězcích, ale i drogistických, které tímto spojením deklarují provázanost se zdravým životním stylem i ve formě jídla. Co zatím chybí bionabídce na českém trhu, je výše popsaná provázanost výrobce, prodejce a vlády, která - jak vidno ze zkušeností za hranicemi - jinde funguje.
AUTOR: Martina Horká,
vedoucí resortu nákupu & marketingu
DM - drogerie markt
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích