Výhody ekologických automobilů
Kalifornie i další státy Unie se snaží různými způsoby motivovat motoristy k
nákupu aut s nízkou spotřebou paliva a s minimálními emisemi. Kalifornský státní
výbor pro ovzduší (California Air Resource Board, www.driveclean.ca.gov) uvádí,
že Kaliforňané každý den ujedou více než 1,3 miliardy kilometrů, přičemž vypustí
do ovzduší 5,4 milionu tun zplodin, což představuje více než polovinu celkového
objemu antropogenních emisí v tomto státě. Výbor doporučuje ke zlepšení kvality
ovzduší a snížení produkce skleníkových plynů vybrat při nákupu auta jednu z
následujících čtyř variant:
1) automobil s atestem PZEV, tj. s emisemi sníženými nejméně o 90 % oproti
průměrnému modelu roku 2003 a s emisní zárukou na 15 let nebo 240 000 ujetých
kilometrů,
2) vůz používající alternativní tekuté nebo plynné palivo (metanol, etanol,
zemní plyn nebo propan),
3) hybridní vůz kombinující spalovací motor s elektromotorem nebo
4) malý elektromobil pro městský provoz.
Při nákupu takového vozidla je možné získat daňovou úlevu až 2000 dolarů, což
představuje 5 - 10 % z pořizovací ceny. Řada měst, včetně Los Angeles, odpouští
majitelům těchto aut parkovací poplatky. Mnoho amerických dálnic má expresní
pruhy pro auta s více pasažéry. Uvažuje se o zpřístupnění těchto pruhů i pro
samotné řidiče v autech, která splňují podmínky minimálních emisí. Jediným
problémem je, že počet vozů s minimálními emisemi roste v Kalifornii tak rychle,
že hrozí úplné ucpání expresních pruhů.
Kalifornie i další státy Unie se snaží různými způsoby motivovat motoristy k nákupu aut s nízkou spotřebou paliva a s minimálními emisemi. Kalifornský státní výbor pro ovzduší (California Air Resource Board, www.driveclean.ca.gov) uvádí, že Kaliforňané každý den ujedou více než 1,3 miliardy kilometrů, přičemž vypustí do ovzduší 5,4 milionu tun zplodin, což představuje více než polovinu celkového objemu antropogenních emisí v tomto státě. Výbor doporučuje ke zlepšení kvality ovzduší a snížení produkce skleníkových plynů vybrat při nákupu auta jednu z následujících čtyř variant:
1) automobil s atestem PZEV, tj. s emisemi sníženými nejméně o 90 % oproti průměrnému modelu roku 2003 a s emisní zárukou na 15 let nebo 240 000 ujetých kilometrů,
2) vůz používající alternativní tekuté nebo plynné palivo (metanol, etanol, zemní plyn nebo propan),
3) hybridní vůz kombinující spalovací motor s elektromotorem nebo
4) malý elektromobil pro městský provoz.
Při nákupu takového vozidla je možné získat daňovou úlevu až 2000 dolarů, což představuje 5 - 10 % z pořizovací ceny. Řada měst, včetně Los Angeles, odpouští majitelům těchto aut parkovací poplatky. Mnoho amerických dálnic má expresní pruhy pro auta s více pasažéry. Uvažuje se o zpřístupnění těchto pruhů i pro samotné řidiče v autech, která splňují podmínky minimálních emisí. Jediným problémem je, že počet vozů s minimálními emisemi roste v Kalifornii tak rychle, že hrozí úplné ucpání expresních pruhů.
1) automobil s atestem PZEV, tj. s emisemi sníženými nejméně o 90 % oproti průměrnému modelu roku 2003 a s emisní zárukou na 15 let nebo 240 000 ujetých kilometrů,
2) vůz používající alternativní tekuté nebo plynné palivo (metanol, etanol, zemní plyn nebo propan),
3) hybridní vůz kombinující spalovací motor s elektromotorem nebo
4) malý elektromobil pro městský provoz.
Při nákupu takového vozidla je možné získat daňovou úlevu až 2000 dolarů, což představuje 5 - 10 % z pořizovací ceny. Řada měst, včetně Los Angeles, odpouští majitelům těchto aut parkovací poplatky. Mnoho amerických dálnic má expresní pruhy pro auta s více pasažéry. Uvažuje se o zpřístupnění těchto pruhů i pro samotné řidiče v autech, která splňují podmínky minimálních emisí. Jediným problémem je, že počet vozů s minimálními emisemi roste v Kalifornii tak rychle, že hrozí úplné ucpání expresních pruhů.
Zdroj:Respekt
Sdílet článek na sociálních sítích