Neděle, 27. listopadu 2022

Zelený pruh má popularizovat ekologii

29. března 2009
Zelený pruh má popularizovat ekologii
Zvláštní způsob, jak propagovat ekologické myšlení a chování, si zvolila společnost Bridgestone. Pro další popularizaci kampaně Make Cars Green budou některé pneumatiky ve formuli 1 označeny zeleným pruhem. Společnost Bridgestone Corporation jako dodavatel pneumatik pro F1 prosazuje tuto kampaň ve spolupráci s Mezinárodní automobilovou federací FIA.

Zelený pruh jako symbol zdravého životního prostředí se tak objeví na automobilech, které jsou co do spotřeby a emisí spíše strašákem než příkladem hodným následování. Vůči občasným výzvám, aby i formule 1 snížila svou zátěž na životní prostředí, je královna motoristického sportu zatím více méně hluchá. Jediným logickým argumentem pro takové spojení je popularita a globální působnost formule 1. Věcné hledisko však významně pokulhává.

V minulém roce se pro odlišení pneumatik používaly bílé pruhy, letos to tedy budou zelené. Konkrétně je ponesou měkčí pneumatiky na suchý povrch a pneumatiky do silného deště – tím se odliší od alternativního typu pneu ve své kategorii. Letos jsou povoleny jen dva typy pneu na sucho a dva typy na mokrý povrch. U suchých plášťů jsou zelené pruhy na bocích, u mokrých pak uprostřed běhounu.


Podrobné informace o kampani MAKE CARS GREEN lze najít třeba tady.
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
Electrolux - domácí spotřebiče
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů