Kofola si Toyotu nevybrala náhodou
Co mají společného Toyota a balená voda značky Rajec? Příroda a péče o vozový park je spojuje!
"Toyota myslí na životní prostředí stejně jako pramenité vody Rajec." Tato formulka pročesává v tiskové inzerci Toyoty na nový Yaris 009 text o spotřebě a emisích CO2 a o možnostech financování vozu. V levém dolním rohu inzerátu se pak tísní logo, lahev a webová stránka Rajce. Teprve na webu Rajce ale lze dohledat vysvětlení - od 24. srpna bude spuštěna spotřebitelská soutěž s Rajcem o hlavní cenu Toyotu Yaris 009. "Naše současné modely se vyznačují jedněmi z nejnižších emisí CO2 na trhu a navíc v tomto případě vnímáme shodu v našich cílových skupinách. Proto je toto marketingové spojení pro nás zcela přirozené," vysvětluje Tomáš Vaněk, PR manažer Toyoty Motor Czech. Martin Klofanda, PR manažer Kofoly Holding, v jejímž portfoliu jsou vody Rajec, přizvukuje: "Positioning značky Toyota... se nám líbí a je velmi blízko positioningu značky Rajec, patentováno přírodou." Už se ale zcela neshodnou na tom, jak spolupráce vlastně začala. "Jedná se o ryze marketingovou spolupráci. Toyota poskytuje plnění právě ve formě prezentace produktu v inzerci, dále Rajec propagujeme na svých prodejních místech. Rajec naopak pořádá soutěž o náš vůz Toyota Yaris," říká Tomáš Vaněk. "S Toyotou spolupracujeme nejenom v marketingové oblasti, ale Toyota je především dodavatelem osobních vozů pro celou skupinu Kofola," popisuje Martin Klofanda a dodává: "Toyotu jsme vybrali na základě výběrového řízení. Jedním z aspektů pro výběr byla i potenciální marketingová spolupráce, která má konkrétní podobu právě v akcích, jako je crosspromo s Rajcem."
Kampaň k soutěži Rajce běží v printu a jako tag-on v TV. Minulý rok Rajec soutěžil o model Auris. Toyota spustila kampaň propagující Yaris ve verzi 009 v TV a tisku počátkem srpna, od září poběží i v OOH.
AUTOR: Jitka Němečková