Nulová spotřeba benzínu, nulové emise, nulový hluk! C ZERO
CITROËN C-ZERO: 100 % elektrické řešení
Nulová spotřeba benzínu, nulové emise, nulový hluk! Citroën s vozem C-ZERO obohacuje svou nabídku v segmentu malých vozů o 100 % elektrické řešení. Toto nové městské vozítko bylo koncipováno s cílem usnadnit pohyb po městě: jsou pro něj typické malé rozměry, rychlé nabíjení a dojezdová vzdálenost, která stačí pro každodenní cesty po městě. To vše v tichu, při němž zapomenete na městský hluk.
Společnost Citroën, která vyrobila více než 5 500 elektrických vozů, má nenahraditelnou zkušenost, díky níž patří mezi hlavní subjekty na trhu, který bude v příštích letech zákonitě narůstat na významu.
Citroën C-ZERO, který se začne prodávat v průběhu posledního čtvrtletí roku 2010, byl vyvinut ve spolupráci s Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Jde o druhý elektrický vůz v nabídce Citroënu, po modelu Berlingo First Electrique, který se vyrábí ve spolupráci se značkou Venturi. Na francouzském trhu mají oba tyto modely nárok na vládní bonus 5 000 EUR.
NABÍDKA ODPOVÍDAJÍCÍ POLITICE ZNAČKY
Značka Citroën, která se již několik let věnuje politice snižování spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů, a patří proto na tomto poli ke světovým lídrům, přidává model C-ZERO ke své již tak bohaté nabídce výrobků šetrných k životnímu prostředí.
CITROËN dnes nabízí již:
o C3 a DS3, které se hned od uvedení na trh nabízejí ve verzích s emisemi 99 g CO2/km,
o více než 30 % prodávaných vozů má emise nižší něž 120 g CO2/km.
V nabídce jsou ještě další technologie:
o rozšíření systému Stop&Start druhé generace od roku 2010,
o uvedení vozu full hybrid v roce 2011, u vozu DS5.
100 % ELEKTRICKÝ VŮZ
Zcela elektrický vůz CITROËN C-ZERO je vybavený synchronním motorem s permanentním magnetem, který zajistí výkon 47 kW nebo 64k CEE při otáčkách 3 000 - 6 000 ot/min. Jeho maximální točivý moment dosahuje 180 Nm, při 0 - 2 000 ot/min. Výkon je přenášen na zadní kola přes jednorychlostní redukční převodovku.
Napájení motoru zajišťují baterie poslední generace typu Li-ion, umístěné ve střední části vozu. Tyto baterie tvoří 88 článků o kapacitě 50 Ah (zabudovaná energie 16 kWh), napájení je zajišťováno pod napětím 330 V.
Lithium-iontová technologie umožňuje snížit hmotnost baterií oproti tradičním technologiím a přitom zachovat stejné výkony. Baterie netrpí paměťovým efektem, takže se nesnižuje jejich životnost.
SNADNÉ NABÍJENÍ, SNADNÁ ÚDRŽBA
Baterie vozu Citroën C-ZERO se snadno nabíjejí: stačí připojit napájecí kabel k zásuvce 220 V. Úplné nabití trvá 6 hodin. Baterii je také možné nabít během 30 minut na 80 % připojením k vnější svorce s jednofázovým proudem 125 A / 400 V a výkonem až 50 kW.
Používání vozu je snadné: stačí otočit klíčkem v zapalování a zvukový signál potvrdí, že je auto "připravené vyjet". Citroën C-ZERO se řídí stejně jako jakékoliv auto s automatickou převodovkou.
Tradiční měrka paliva je zde nahrazena ukazatelem nabití baterie.
REÁLNÉ MODERNÍ VÝKONY
Citroën C-ZERO je dokonale přizpůsoben podnikání jakéhokoliv typu - úřady, nejrůznější sdružení, firemní vozové parky pro vymezenou oblast, ... - ale hodí se i pro soukromníky, kteří hledají vůz s mimořádně úsporným provozem. Vůz nabízí díky rozvoru 255 cm 4 plnohodnotná místa a zavazadlový prostor o objemu 166 litrů, dále obdivuhodně tichý provoz a je vybaven řadou komfortních a bezpečnostních prvků: mezi nejvýznamnější standardně montované prvky výbavy patří posilovač řízení, ABS, ASR, ESP, elektrické ovládání oken, 6 airbagů, klimatizace či samostatné telematické zařízení umožňující nouzové volání.
MĚSTSKÝ VŮZ, KTERÝ SE HODÍ I PRO CESTY MIMO MĚSTO
Citroën C-ZERO se díky délce 348 cm a poloměrem otáčení 9 m pohybuje v městském provozu velmi snadno. Jeho výkony (maximální rychlost 130 km/hod, zrychlení z 0 na 100 km/hod za 15 vteřin) a dojezd přibližně 130 km (podle standardizovaného smíšeného cyklu) řidiči umožňují vydat se bez obav za hranice města. Ve Francii je 70 % každodenních cest autem během pracovního týdne kratších než 30 km, celkový průměr je 40 km.
Zdroj: www.e-auto.cz