Přejmenovaný elektromobil [http://www.hybrid.cz/tagy/elektromobily] Mitsubishi
iMiEV [http://www.hybrid.cz/tagy/mitsubishi-i-miev], jehož výroba se právě
rozjela v Japonsku [http://www.hybrid.cz/tagy/japonsko], se v Evropě
[http://www.hybrid.cz/tagy/evropa]bude jmenovat Peugeot iOn. V Evropě bude
uveden koncem roku 2010 [http://www.hybrid.cz/tagy/2010] s dojezdem 130 km.
Mnulý týden jej bylo možno zahlédnout na pražské Kampě.
Peugeot iOn [http://www.hybrid.cz/obrazky/peugeot/ion.jpg]
Peugeot patří mezi automobilky, které mají s elektromobily dlouhodobě největší
zkušenosti. Mezi lety 1995 a 2003 vyráběl elektrický model Peugeot 106
[http://www.hybrid.cz/tagy/peugeot-106]. Stejně jako Mitsubishi
[http://www.hybrid.cz/tagy/mitsubishi], i Peugeot cílí jak na firemní či státní
zákazníky, tedy vládní či firemní flotily
[http://www.hybrid.cz/tagy/firemni-flotily], tak na koncové zákazníky. Dojezd
byl ze 160 km u japonské verze snížen na 130 km podle realističtější evropské
metodiky.
Přejmenovaný elektromobilMitsubishi iMiEV, jehož výroba se právě rozjela v Japonsku, se v Evropě bude jmenovat Peugeot iOn. V Evropě bude uveden koncem roku 2010 s dojezdem 130 km. Mnulý týden jej bylo možno zahlédnout na pražské Kampě.
Peugeot patří mezi automobilky, které mají s elektromobily dlouhodobě největší zkušenosti. Mezi lety 1995 a 2003 vyráběl elektrický model Peugeot 106. Stejně jako Mitsubishi, i Peugeot cílí jak na firemní či státní zákazníky, tedy vládní či firemní flotily, tak na koncové zákazníky. Dojezd byl ze 160 km u japonské verze snížen na 130 km podle realističtější evropské metodiky.
Elektromobil Peugeot iOn je připraven především pro provoz ve městě. Lithium-iontové baterie se dobíjí na plnou kapacitu šest hodin, na 80% pak během třiceti minut. Jedná se o čtyřdveřový čtyřmístný automobil o délce 3,48 m, který se zvládne otočit na 4,5 m. Maximální výkon je 64 koní a max. rychlost 130 km/h.