Sobota, 20. dubna 2024

Bio je pojem, na který klienti slyší

Je to o volbě - někoho bio nechává chladným, jiný je nadšený. Nadšený zejména možností obklopovat se, konzumovat a používat produkty, které by našemu organismu a přírodě neměly škodit.

Bio je pojem, na který klienti slyší

Bio ovlivňuje život řady lidí, kteří když už jednou objeví biopotraviny, začnou se přirozeně zajímat také o další produkty tohoto typu. Je tedy docela pochopitelné, že provozy nabízející sportovní a wellness aktivity, hotely a zážitkové provozy, které zařadily do své nabídky bio- a ekoprodukty a chovají se šetrně ke svému okolí a přírodě, mají rozhodně navrch.

Nejen trendová záležitost

Takzvané "zelené myšlení" zcela ovládlo např. USA, kde provoz, který se tímto směrem nevydá, přestává být pro klienty zajímavý. Klienti totiž při výběru provozu tento přístup velmi vážně zohledňují. Ale nemusíme ani tak daleko, jedním z největších producentů bioproduktů je i sousední Rakousko.

Na tento společenský trend nutně musela reagovat i řada velkých kosmetických firem a do svého portfolia zařazují bioprodukty. Některé mají už celé řady takových produktů a vznikají firmy, které se na výrobu, prodej a distribuci bio- a ekokosmetiky přímo specializují. Důvodů, proč používat přírodní kosmetiku, je mnoho. Především je bezpečnější a šetrnější k lidskému zdraví, je dlouhodobě účinnější, podporuje zdraví pokožky, její výroba je ohleduplná k životnímu prostředí a má ještě řadu dalších výhod.

Účinné a bez chemie

Pokožka propouští do těla mnohé látky, prostřednictvím kosmetických výrobků se do organismu dostávají nejen propagované účinné a omlazující látky, ale také ostatní látky, které výrobce do obsahu produktů přidává, o nichž se ovšem příliš nemluví. Ty sice prodlužují trvanlivost, dodávají vůni, jenže bývají často původcem podráždění, intolerancí a alergií. Za problematické se považují zejména syntetické parfémy, ropné látky, barviva. Do své nabídky kosmetiky zařadily bioprodukty snad už všechny významné firmy, které se orientují na wellness a spa provozy. A to nejen v péči o pleť a tělo. Zelenou filozofii uplatňuje nově ve svých provozech například společnost L'Oréal Professionnel, která uvedla na trh novou řadu profesionálních produktů vlasové péče. Jsou z přírodních ingrediencí, mají zcela nové složení a gurmánské parfemace, například čokoládu. Řada je ohleduplná i k životnímu prostředí, její recyklovatelné obaly jsou toho důkazem.

Jak nabízet bio

Klienti wellness center, kteří v běžném životě už biokosmetiku z maloobchodních sítí používají, dají jistě přednost volbě bio-produktů i ve spa a wellness provozech. Biokosmetika má své místo v koupelně hotelového pokoje stejně jako v hotelovém spa provozu. U snídaňového bufetu se pak objevují například biojogurty, müsli, čaje. Provozovatel může nabídnout relaxační balíček, který obsahuje například aroma koupele, saunování a masáže. Tady všude se dají použít bioprodukty ve formě kvalitních olejů. Koupelové biooleje jsou cenově dostupné, stejně tak masážní oleje a přírodní svíčky. Chemické svíčky jsou v "zelených"provozech nepřijatelné. Terapeut by měl mít pro klienta připraveny alespoň tři různé varianty vůní, ze kterých si klient vybere poté, co ke každé přivoní. Procedura může končit příjemným odpočinkem v relaxační místnosti s aromaterapií a možností nabídky biočaje. Klientům by informace o používaných bioproduktech měly být přístupné - v menu, popisu terapie, pře d terapií formou vysvětlení od terapeuta. Ale i na nenásilně umístěných vývěskách v recepci a relaxační místnosti, kde mají klienti možnost si vše v klidu pročíst. Podpoří se tím marketing provozu a propagace bioprocedur.

Přírodní wellness přitahuje

Postupně zařadit do své nabídky bio- a ekoprodukty je možné kdykoliv během roku. Pro každý provoz je důležité znát svoji klientelu a pokud o ní víme i to, zda se k bioproduktům staví pozitivně, proč to nezkusit. Velmi vhodné je například zařadit bionabídku a produkty v září, protože to je čas už tradičně považovaný za měsíc biopotravin a ekozemědělství a všeho, co s tím souvisí. Pořádají se různé jarmarky, dožínky a slavnosti. Firmy a hlavně farmy v tuto dobu více inzerují a prezentují svou nabídku a akce. I provoz může dopředu upozorňovat na to, že se chystá zavést nové procedury a produkty. Další příznivé období je samozřejmě to předvánoční, kdy provoz může nabídnout formou doplňkového prodeje dárkové balíčky a sety z bioproduktů. Výrobci kosmetiky a přírodních produktů mají nabídku velkou.

Kde získat inspiraci

Ve spolupráci s místní farmou můžeme do provozu získat kvalitní suroviny. Nejen bylinky a koření pro různé procedury, ale v nabídkách provozů se můžeme setkat i například s makovým peelingem, bylinkovou masáží s následným zábalem (tymián, mateřídouška, meduňka, rozmarýn aj.). Velmi populární je speciální medová detoxikační masáž a také medový zábal. Zejména pro detoxikační procedury, peelingy a další tělové kúry, kdy se intenzivně pracuje s pokožkou, se doporučují kvalitní produkty a poučení klienti je také vyhledávají. Stále častěji se rovněž setkáváme s nabídkou procedur a masáží pro těhotné a kojící či pro malá miminka a batolata. Tady by provozovatel rozhodně měl mít v nabídce možnost použití kvalitní biokosmetiky nezatížené chemikáliemi.

Interiér v tónech přírody

V interiéru se uplatňuje díky inspiraci v přírodě zejména krása jednoduchosti a filozofie prostého stylu. Kombinují se především přírodní materiály a barvy - kámen, dřevo, přírodní tkaniny, které vnášejí do prostoru harmonii. Atmosféru umocní například různé povrchové úpravy hlavně nelakovaného dřeva, třeba i hrubě opracovaného, dřevěný nábytek, dřevěné podlahy.

V prostoru se uplatňuje kamenná dlažba, kamenné mozaiky, cihlové zdi v terakotové béžové nebo šedé barvě. Výborně ladí například s velkými trámy silných dřevěných prken na podlaze, kamenné obklady zdí. A co se týká tkanin, je to juta, vlna, len nebo bavlna v přírodní nebělené podobě, ale i v bílé, krémové, šedé a béžové barvě použité na polštáře, přehozy, paravany, deky.

Nové logo pro bio

Od 1. července 2010 bude pro biovýrobky z Evropské unie povinné používat nové logo, které vzešlo z celoevropské soutěže do níž se mohli zapojit studenti ze škol zaměřených na umění a design. Celkových zhruba 3500 předložených návrhů hodnotila porota složená z mezinárodně uznávaných odborníků. Vítězný návrh vytvořil student z Německa Dusan Milenkovic, jehož logo v podobě listu s evropskými hvězdami získalo 63 % z celkového počtu hlasů. Logo bude v EU povinné pro všechny balené biovýrobky, které byly vyrobeny v jednom z členských států EU a splňují stanovené normy. Pro dovážené výrobky bude logo nepovinné, vedle označení EU bude povoleno používání dalších soukromých, regionálních či národních log.

AUTOR: Jiřina Kopřivová

Beneficium-Evergreen

ZDROJ: SPORT&WELLNESS MANAGEMENT

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů